دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1396 - 14:29
مسئول سابق گروه پیش دبستانی دفتر تالیف:

پیش دبستانی علاقه‌ دانش‌آموزان به درس را افزایش می‌دهد

مسئول سابق گروه پیش دبستانی دفتر تالیف بیان کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که قبل از ورود به مدرسه و آغاز آموزش‌های رسمی مهارت‌های دوره پیش دبستانی را کسب کرده‌اند، نسبت به تحصیل علاقه بیشتری دارند.
کد خبر : 248122

مرتضی طاهری، مسئول سابق گروه پیش دبستانی دفتر تالیف در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تحصیل در دوره پیش‌دبستانی اجباری نیست، عنوان کرد: پیش دبستانی یک دوره رسمی و غیراجباری است بنابراین خانواده‌ها ملزم به ثبت‌نام نوآموزان در این دوره نیستند.


وی افزود: با وجود اینکه نوآموزان اجباری برای حضور در دوره پیش دبستانی ندارند اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که قبل از ورود به مدرسه و آغاز آموزش‌های رسمی مهارت‌های دوره پیش دبستانی را کسب کرده‌اند نسبت به تحصیل علاقه بیشتری دارند و میزان یادگیری آنها نیز بیش از سایر نوآموزان است.


طاهری درباره آموزش زبان انگلیسی در برخی مراکز پیش دبستانی، یادآور شد: برخی مراکز پیش دبستانی جهت کسب درآمد بیشتر و جذب نوآموز اقدام به آموزش زبان انگلیسی می‌کنند، این در حالی است که آموزش زبان انگلیسی در دوره پیش دبستانی ضرورتی ندارد.


وی افزود: البته در مراکز غیردولتی نیز آموزش زبان انگلیسی صرفا در راستای آموزش نوآموزان با حروف و برخی لغات انجام می‌شود و آموزش تخصصی صورت نمی‌گیرد بنابراین در دوره ابتدایی این دانش‌آموزان دچار مشکل یا اختلال نخواهند شد.


مسئول سابق گروه پیش دبستانی دفتر تالیف در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت تحصیل در دوره پیش‌دبستانی، بیان کرد: در دوره پیش دبستانی نوآموزان با مهارت‌های گفتن و شنیدن آشنا می‌شوند در واقع کودکانی که دوره پیش دبستانی را طی می‌کنند روابط اجتماعی بهتری خواهند داشت.


وی افزود: هم‌چنین در این دوره نوآموزان با نحوه صحیح قلم در دست گرفتن و رسم برای خطوط آشنا می‌شوند که این امر باعث می‌شود آنها در دوره دبستان کم‌تر دچار احساس خستگی دست شوند.


طاهری یادآور شد: وجود دوره پیش دبستانی به لحاظ فراگیری آموزش‌های اولیه و اجتماعی نیاز است اما اجباری برای ثبت‌نام نوآموزان وجود ندارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته