دانشآموزان «مانور زلزله» را بازی میدانند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سید محمد ابطحی با اشاره به نقش مدارس در آموزش اقدامات لازم به دانشآموزان هنگام وقوع زلزله، گفت: در برنامههای مدون آموزشوپرورش آموزشی برای دانشآموزان و نونهالان در مواقع وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله وجود ندارد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه به صورت جسته و گریخته به برخی اقداماتی که هنگام وقوع زلزله باید انجام داد اشاره میشود اما آموزش عملی و علمی دقیقی به دانشآموزان داده نمیشود.
وی با انتقاد از مانورهای زلزله در مدارس، بیان کرد: این مانورها به صورت کاملا نمایشی اجرا میشود دانشآموزان این مانورها را معمولا جدی نمیگیرند و یک نوع بازی میدانند؛ خروجی به دست آمده از این مانورها قابل قبول نیست.
ابطحی با بیان اینکه آگاهی دانشآموزان از قبل انقلاب بسیار پیشرفت کرده است، اظهار کرد: رسانههای عمومی مانند صدا و سیما در طی چند دهه اخیر به ارتقا آگاهی مردم و به ویژه دانش آموزان کمک کرده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نبود برنامه مدون، کمبود معلمان آموزشدیده در این زمینه، همراهی نکردن اولیا در آموزشهای لازم از جمله مواردی است که از آموزش درست و علمی دانشآموزان جلوگیری میکند.
ابطحی تاکید کرد: تمام کارشناسان و متصدیان امر مانند ستاد بحران، هلال احمر و آموزشوپرورش باید با تدوین برنامهای واحد در زمینه آموزش اقداماتی که هنگام بروز زلزله باید انجام داد و اجرای این برنامه در مهد کودکها، پیشدبستانیها و مدارس پایهگذار تعلیم و تربیت درست در این زمینه باشند.
وی با اشاره به محتوای کتابهای درسی، بیان کرد: در کتابهای درسی این آموزشها مغفول مانده است و با یک داستان و شعر به صورت گذرا به آن اشاره کردهاند؛ آموزشهای کمکهای اولیه که یکی از نیازهای اساسی است به صورت کامل در کتابهای درسی ارائه نشده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: همانگونه که آموزش دفاعی در مدارس تدریس میشود باید آموزش مواجه با بلایای طبیعی و یا برخورد با برخی بیماریهای واگیردار مانند ایدز به دانشآموزان داده شود.
انتهای پیام/