دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 17:06

قدردانی از برگزیدگان بخش شفاهی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت در واحد تهران مرکزی

برگزیدگان بخش شفاهی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد قدردانی شدند.
کد خبر : 246913

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه قرآن ما را به خود بر می گرداند گفت: «در قرآن کریم آمده است اگر شما کار نیکی می کنید برای خود انجام داده اید و جنانچه کار خلافی انجام می دهید آن هم برای خودتان است.»


حجت الاسلام ابوالقاسم طیبی افزود: «در آیه دیگری از قرآن درباره مصیبت ذکر شده است. وارد شدن مصیبت از جانب مردم است نه ازطرف خداوند.»


طیبی با بیان اینکه زلزله به واسطه ازدیاد گناهان است، اظهار کرد: «در تعبیر گناهان ذهنیت ما به سمت فساد، فحشا، دروغ، غیبت و تهمت می‌رود در حالی که گناه در تعبیر قرآن کریم آن است که ما انسان‌ها در زندگی به وظیفه خود عمل نکنیم. لذا یکی از وظایف مهم ما در زندگی آن است که دنیا را مسیر آخرت خود دانسته و برای آخرت، دنیای خود را مورد استفاده قرار دهیم. ما انسانها برای حل مسائل طبیعی و برخورد با آنها مانند سرما و گرما بهترین راهکارها را پیدا می‌کنیم.»


وی افزود: «زلزله امری طبیعی است و چنانچه بشر زلزله را به خدا نسبت دهد از بزرگترین گناهان محسوب می‌شود. چرا که بشر خود را برای زلزله آماده نکرده است تا از آن پیشگیری کند و برای همین انسان همیشه غافلگیر می‌شود در حالی که در برابر سرما و گرما بدین گونه نیست.»


طیبی گفت: «به وجود آمدن چنین بلاهایی از کوتاهی و گناهان خود انسان‌هاست.»


وی با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) که می فرماید: «مبادا غیر از شما مسلمانان در عمل به قرآن از شما مسلمانان سبقت بگیرند» اظهار کرد: «غیر مسلمانان در عمل به قرآن در پیشرفت علمی، تلاش، صداقت، امانتداری و درستکاری سبقت می گیرند لذا نتیجه سبقت گیری خود را خواهند دید. ان‌شاءلله برگزاری این گونه مسابقات ما را در امر رساندن به مفاهیم قرآن یاری و کمک رساند.»


این مراسم با حضور حجت الاسلام ابوالقاسم طیبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر احمدرضا نجفی رییس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام وفایی مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر اردشیر سنایی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی، اسداله بیات مدیرکل فرهنگی اجتماعی واحد تهران مرکزی و جمعی از کارکنان حوزه ستادی و برگزیدگان دانشجویی این مسابقات برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب