دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1394 - 09:07
دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی:

بسیج ماند، چون مجاهدت‌ها، عشق و فداکاری‌ها و رشادت‌ها باقی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: خیلی از ساده‌لوحان و سطحی‌نگرها گمان کردند پس از جنگ بسیج هم تمام می‌شود، اما بسیج ماند، چون مجاهدت‌ها، عشق و فداکاری‌ها و رشادت‌ها باقی است.
کد خبر : 24685

به گزارش خبرنگار آنا دکتر علیرضا نظام‌آبادی در آیین گرامیداشت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید یاد و خاطره همه شهیدان اسلام به خصوص شهید چمران که به حق منشور علم، ادب، و اخلاق بود را گرامی داشت و بیان اینکه فرهنگ ناب بسیجی به صورت یک فرهنگ و سنت شایسته بین نخبگان هم نهادینه شده است، افزود: بسیجیان هر کجا وارد شدند سربلند از امتحان بیرون آمدند، بسیجیان غیور ما در جنگ تحمیلی ثابت کردند بدون گذراندن هیچ دوره مدیریتی بهترین فرماندهان جنگ بودند و افتخار آفریدند.


سرپرست واحد اراک اظهار کرد: کارهای زیادی در کشور با توکل بر خدا و همراهی و همزبانی مسئولان نظام انجام شده و خیلی کارهای دیگر هم باقی مانده که برای انجام آنها عزم و اراده لازم است، نگاه به دوردست لازم است و این عزم و اراده‌های بسیجی باید باقی بماند و این شور انقلابی باید روز به روز افزایش یابد تا بتوانیم ایرانی مقتدر و آباد داشته باشیم.


وی با بیان اینکه اساتید بسیجی رسالت سنگین‌تری نسبت به سایر بسیجیان دارند، مطرح کرد: شک نکنیم که به برکت وجود مقام معظم رهبری، بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای ارزشمند مردمی فردای ملت، این امت اسلامی از امروز به مراتب بهتر است.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم در این مراسم، تنها راه مقابله با مشکلات موجود را اعتماد به پتانسیل‌های درونی و نیروهای متعهد کشور، همچنین اتکا بر اقتصاد پویا و درونی، عنوان کرد و با تأکید بر دعوت مردم و دانشجویان به وحدت گفت: نسل جوان ما آن طور که باید و شاید با اسوه‌های مقاومت و پیروزی آشنا نیست و بر عهده ما است که این اسوه‌های پیروزی را به آنها بشناسانیم.








حسن‌بیگی: نسل جوان ما آن طور که باید و شاید با اسوه‌های مقاومت و پیروزی آشنا نیست و بر عهده ما است که این اسوه‌های پیروزی را به آنها بشناسانیم

شکرالله حسن‌بیگی افزود: در زمینه شناساندن این بزرگان کم‌کاری شده است، اما بسیج اساتید می‌تواند برای معرفی این چهره‌ها به نسل جوان نقش پررنگ‌تر و عملکرد موفقی داشته باشد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با تأکید بر عمل کردن به شعار سال، افزود: باید دانشجویان و مردم را به وحدت دعوت کرده و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای خودداری کنیم. از طرفی باید مراقب توطئه‌های بیگانگان باشیم.


وی موضوع قابل توجه دیگر را مرتبط با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های درونی. این گفته بدان معناست که برنامه‌ریزی‌ها باید طوری باشند که قادر باشیم در کنار تعاملات خارجی، روی پای خود ایستاده و به بهترین وجه از کشور خود حفاظت کنیم.


حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نباید به شعار تبدیل و فراموش شود، گفت: حتی اگر مشکلات متعددی که در زمینه‌های هسته‌ای با غرب داریم حل شود، دشمن قطعاً مشکلات دیگری برای کشور طراحی می‌کند.


وی با بیان اینکه امروز، نسل جوان نیازمند شناخت چهره‌هایی مثل شهید چمران است، تأکید کرد: امروزه، نسل جوان ما آنطور که باید و شاید با چنین بزرگانی آشنا نیست و بر عهده ماست که این اسوه‌های پیروزی را به آنها بشناسانیم. شهید چمران با شناختی که نسبت به اسلام و امام خود پیدا کرد، وارد مبارزه با دشمن شد. این شهید بزرگوار در دل فرهنگ غرب به تحصیل پرداخت، اما به کمک همین شناخت و معرفت، تبدیل به یکی از اساتید بزرگ در کشور شد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با توجه به روز بسیج اساتید، اظهار کرد: بسیج اساتید استان مرکزی بیش از هزار و 700 عضو فعال دارد که این افراد در مواقع نیاز به کمک ملت و دولت می‌شتابند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به نامگذاری امسال به نام همدلی و همزبانی، دولت و ملت بیان کرد: با توجه به وجود مشکلات عدیده در کشور، باید نسبت به حفاظت از مرزها و داعش هشیار بود و از این مهم غفلت نکرد.


حسن‌بیگی تصریح کرد: درگیر شدن داعش با کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و بخشی از پاکستان بهانه است چراکه هدف اصلی دشمنان، جمهوری اسلامی ایران است.


معاون سپاه استان مرکزی: اعضای بسیج اساتید استان از 1700 نفر به 2500 نفر افزایش می‌یابد


معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این مراسم اظهار کرد: بعد از گذشت حدود 15 سال از تشکیل بسیج اساتید، سیاست کلی استان مرکزی بر این است که تعداد این بسیجیان از هزار و 700 نفر در استان به دو هزار و 500 نفر افزایش یابد.


سرهنگ محسن گلشن‌زاده افزود: هسته اصلی مقاومت بسیج در 15 خرداد 1342 زمانی که امام راحل تبعید و زندانی شدند، رقم خورد.








گلشن‌زاده: بعد از گذشت حدود 15 سال از تشکیل بسیج اساتید، سیاست کلی استان مرکزی بر این است که تعداد این بسیجیان از هزار و 700 نفر در استان به دو هزار و 500 نفر افزایش یابد

وی با بیان اینکه بسیج در پنج آذر سال 1358 شکل گرفت و سبب افتخارات بسیاری در کشور شد، اظهار کرد: بسیج اساتید نیز که از فرهیخته‌ترین نوع بسیجیان است از سال 1376 توسط عده‌ای از دانشگاهیان در جای‌جای کشور شکل گرفت.


گلشن‌زاده به بررسی راهبردهای اساسی بسیج پرداخت و گفت: ایجاد ارتش بیست میلیونی و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن عنوان اصلی بسیج است.


وی با بیان اینکه دفاع همه جانبه موضوع حرکت بسیج است، افزود: کشور ما در عرصه‌های مختلف از جمله در علوم پزشکی و سلول‌های بنیادین، علوم هسته‌ای و علوم نظامی با کمک و تلاش بسیجیان به پیشرفت دست یافته است.


معاون هماهنگی سپاه روح‌الله افزود: این شهید بزرگوار به جای خدمت به مردم از طریق علم سکولار، مستقیماً و از راه حق به مردم خدمت کرد.


وی وجه تمایز شهید چمران با سایر روشنفکران از جمله روشنفکران غربی و غرب‌زدگان را باور وی به وجود حق و باطل در فلسفه خلقت و عمل براساس این باور ذکر کرد. یکی از ویژگی‌های وی مجاهدت بود و تحول خواهی را وارد میدان جهاد کرد. او یک عارف واصل به حق بود که معرفت و شناخت خوبی از خدا داشت.


گلشن‌زاده ویژگی‌های اساتید شایسته را برشمرد و اصلی‌ترین هدف بسیج اساتید را تولید علم، تربیت افرادی مثل شهید چمران و پیگیری مطالبات بین‌المللی دانست.


در پایان مراسم از دکتر نظام‌آبادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک و جمعی از اساتید بسیجی با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته