دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1394 - 16:37

دانشگاهیان واحد تهران شمال آیات قرآن را کتابت کردند

برای نخستین بار طرح کتابت قرآن کریم به تلاش معاونت فرهنگی، اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در این واحد دانشگاهی آغاز شد.
کد خبر : 24634

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد تهران شمال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این خصوص اظهار کرد: با هدف نگارش کامل قرآن کریم در ماه نزول قرآن، معاونت فرهنگی دانشگاه برای نخستین بار طرح ابتکاری کتابت قرآن را از سوی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی به مورد اجرا گذاشت.


دکتر عباسعلی قیومی ادامه داد: بر اساس این طرح تمامی آیات قرآن بر مبنای نسخه مورد تائید سازمان تبلیغات اسلامی و در دو گروه طراحی و تهیه شده است؛ نخست برای آن دسته از افرادی که مهارت خوشنویسی دارند و دوم برای افراد غیرماهر که با استفاده از قلم‌های مخصوص، کل صفحات قرآن کتابت و تا پایان ماه مبارک رمضان جمع آوری، تدوین و منتشر خواهد شد.


وی افزود: با تأسی به نخستین کاتب کلام‌الله حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و با هدف انتقال معانی و مفاهیم قرآنی این معاونت اقدام به اجرای طرح کتابت قرآن کرده است تا علاوه بر حضور آن در نمایشگاه‌های قرآنی زمینه‌ساز بهره‌مندی از برکات معنوی کلام خدا نیز فراهم شود.


مراسم افتتاحیه طرح کتابت قرآن، امروز دوشنبه همزمان با پنجمین روز ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با سخنرانی یکی از استادان برجسته انجمن خوشنویسان کشور و حضور هیئت رئیسه، روسای دانشکده‌ها، کارکنان، هیئت علمی و دانشجویان کلید خورد و تا پایان این ماه، مجلدی ویژه منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته