دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1396 - 12:19
در صحن علنی مطرح شد؛

مخالفت نمایندگان با بررسی یک فوریتی طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران

نمایندگان مجلس پس از مخالفت با رسیدگی یک فوریتی، با بررسی طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران به صورت عادی موافقت کردند.
کد خبر : 246051

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با 63 رأی موافق، 79 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن با بررسی یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران مخالفت کردند.


گفتنی است بررسی این طرح براساس رأی نمایندگان به صورت عادی در دستورکار صحن قرار می گیرد.


حسن نوروزی به نمایندگی از نمایندگان درخواست کننده گفت: آنچه مطرح شده که عزیزان به عنوان نماد نیروهای ارزشی مجلس البته همه ارزشی هستند و امروز در بحث بیت المقدس نشان دادند که چگونه از اسلام، محرومان و مظلومان دفاع می کنند، موضوع بررسی یک فوریت تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران مطرح شده است.


وی ادامه داد: بنیاد شهید از برکات و صدقه های جاریه حضرت امام خمینی (ره) می باشد و این مرکز بیش از 3 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش دارد.


نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: این بنیاد اعتباری به کشور ما داده که کشورمان در ردیف کشورهای برتر دنیا از نظر دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارد.


وی ادامه داد: به منظور نهادینه نمودن دفاع از امور ایثارگران و شهدا در هیات وزیران و اعتباربخشی ملی و جهانی، همچنین نظارت جدی مجلس به تمامی وظایف و اعمال نهاد مذکور و توجه ویژه به امور فوق الذکر و امور شهدا، ایثارگران و جانبازان تا رسیدن به هدف سند چشم انداز در افق 1404 طرح مذکور تقدیم مجلس شده است؛ ما به دنبال افزایش تعداد نیرو، اعتبارات نیستیم بلکه این طرح به منظور حمایت از ایثارگران، جانبازان و شهدا ارائه شده است.


مقدسی در مخالفت با بررسی یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران ​


همچنین سیدمهدی مقدسی گفت: حضرت امام (ره) بنیاد شهید را به عنوان نهاد تشکیل دادند به طور حتم مجلس توجه ویژه ای به ایثارگران و شهدا دارد و این نگاه در برنامه ششم جلوه گر شد.


نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: در ژاپن 11 وزارتخانه وجود دارد اما در کشور ما 17 وزارتخانه، با تشکیل وزارتخانه، تشکیلات اضافه ایجاد می کنیم.


وی افزود: حمایت از خانواده شهدا با تشکیل وزارتخانه تحقق نمی یابد بلکه باید اصلاح ساختار آن را مدنظر قرار داشته باشیم همچنین باید قوانین اجرا شده بنابراین مفهوم حمایت از جانبازان و شهدا تشکیل وزارتخانه نیست.


پژمانفر در موافقت با بررسی یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران


در ادامه نصرالله پژمانفر گفت: بیشترین نارضایتی در ارتباط با این نهاد بوده و مشکل در پاسخگویی به خانواده ها وجود دارد. آیا راه اندازی یک وزارتخانه به معنای توسعه ساختار است یا به دنبال ساماندهی هستیم. این طرح نه تنها توسعه نیرو را در بر ندارد بلکه می توان مدیریت نیرو و امکانات را داشته باشیم.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز صحبت در مورد نظام مند شدن و پاسخگو بودن است، وظیفه مجلس نظارت بر دستگاه هاست اما نمی تواند نظارت بر عملکرد این نهاد مهم را داشته باشد البته نه تنها مجلس بلکه هیچ مجموعه ای توانایی نظارت بر عملکرد این مجموعه را ندارد.


وی افزود: در این رابطه می توان بندی را الحاق کرد که نیرو و اعتبار افزوده نشود بلکه ساختار تغییر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته