دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1396 - 15:46
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا عنوان کرد:

پژوهش کاربردی مهم‌ترین مطالبه جامعه از دانشگاه‌ها

مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر سال دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا و قرچک با حضورمسؤلان شهری، اعضای هیأت رئیسه و پژوهشگران منتخب و برتر برگزار شد.
کد خبر : 245789

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشواو قرچک در این همایش درباره اهمیت امر پژوهش و تحقیق گفت: پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن و راهی برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق‌های درخشان برای کشور تلقی می شود.


دکتر حسینعلی شیبانی با تأکید بر لزوم بهره مندی از نتایج و دستاوردهای پژوهشگران در زمینه های مختلف علمی افزود: پژوهش بهترین وسیله برای به حرکت در آوردن چرخ عظیم حیات انسانی است و مسلماً هر جامعه ای که زمینه و بستر مساعد برای امر تحقیق و پژوهش را فراهم و نتایج آن را خمیر مایه ی تصمیمات و اقدامات خود کند در زمان کوتاهتری به بالندگی و پیشرفت قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد.


رئیس واحد ورامین-پیشوا پژوهش را به عنوان کلید ارتقای سطح علمی کشور دانست و گفت: پژوهش کاربردی مهم‌ترین مطالبه جامعه از دانشگاه‌ها است و بدون اهمیت به مسائل پژوهشی علم درجا خواهد زد و باید گفت مه توسعه و پیشرفت کشور از مسیر یافته های پژوهشی عبور می کند.


وی با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری طی چندین سال اخیر خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راه‌های عبور از شرایط سخت و رسیدن به یک توسعه پایدار در هر جامعه حرکت بر مبنای راهکار اقتصاد مقاومتی همراه با برنامه ریزی و پژوهش در این زمینه است.


این مقام مسئول بر لزوم تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی تأکید و اظهار کرد: تجاری‌سازی علم و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران و تلاشگران این حوزه است و بدون پرداختن به امر پژوهش در هر حوزه ای با موفقیت چشمگیر مواجه نخواهیم شد.


شیبانی با اشاره به سپری شدن دوره آموزش صرف در جامعه دانشگاهی خاطرنشان کرد: پژوهش و تحقیق کاربردی است که می تواند تحول و تغییر مثبت در جامعه ایجاد کتد و این نیاز در بخش های مختلف تولید، اقتصاد و فرهنگ مشهود است و وظیفه دانشگاهیان است تا با پژوهش برون دانشگاهی در مسیر حل مشکلات جامعه مؤثر قرار گیرند.


شیبانی با تشریح روند اقدامات صورت گرفته و افتخارات کسب شده این واحد دانشگاهی در عرصه بین‌المللی و کشوری افزود: واحد ورامینپیشوا و قرچک با به کارگیری همه ظرفیت‌ها و با تکیه بر دانش و توان علمی خود، سیاست‌های کلان سازمان مرکزی را سرلوحه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود قرار داده و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و بهره مندی از توانمندی اعضای هیات علمی، محققان، پژوهشگران و دانشجویان خود در مسیر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان که زمینه‌ساز تحقق اهداف شعار اقتصاد مقاومتی است گام بر می‌دارد.


در قسمتی دیگر از این مراسم دکتر عزیزی معاون پژوهش واحد ورامسن به صورت مصور به ارائه گزارش در خصوص عملکرد پژوهشی واحد پرداخت و مهندس سعیدیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در سخنانی به اهمیت کار تحقیق اشاره کرد و در خصوص ارائه ایده های جدید و خلاقانه گفت نباید با روش های دیروز فرزندان امروز را برای زندگی در فردا تربیت کنیم.


در پایان این مراسم از سوی مسؤلان دانشگاهی و شهری از پژوهشگران برتر و منتخب سال این واحد دانشگاهی تجلیل شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته