دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1396 - 12:08

پاپ خواهان شروع مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی شد

رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به افزایش تنش در خاورمیانه هشدار داد و خواهان مذاکره برای خاتمه درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شد.
کد خبر : 245622

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، نسبت به افزایش تنش در خاورمیانه هشدار داد و خواهان مذاکره برای خاتمه درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان شد.


او در سخنرانی سالانه خود در روز کریسمس در واتیکان اظهار امیدواری کرد که اراده لازم برای از سرگرفتن مذاکرات وجود داشته باشد و مسیری برای همزیستی مسالمت آمیز دو ملت پیدا شود.


از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، این دومین بار است که پاپ در مورد اختلاف فلسطینیان و اسرائیل سخن می‌گوید.


او پیشتر خواهان ادامه وضعیت موجود در بیت‌المقدس شده بود.


مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته گذشته با صدور قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور خواهان لغو تصمیم دولت آمریکا در مورد بیت‌المقدس شد.


پاپ فرانسیس همچنین در سخنرانی سالانه کریسمس خود در میدان سن پیتر اعلام کرد: «در این روز گرامی، بیایید برای صلح در بیت‌المقدس و سرزمین مقدس دعا کنیم.»


رهبر مسیحیان کاتولیک در سخنرانی خود به سایر مسائل از جمله بحران مهاجران، جنگ در سوریه و عراق و بحران در ونزوئلا و کره‌شمالی نیز اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته