دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 16:56
به میزبانی نهاد نمایندگی رهبری صورت گرفت

گردهمایی دانشجویان و استادان مسیحی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان

نشست دانشجویان و استادان مسیحی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالن اجلاس این نهاد برگزار شد.
کد خبر : 245053

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در آستانه سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) در جمع دانشجویان و استادان مسیحی که در سالن اجلاس نهاد رهبری اصفهان برگزار شد گفت: «یکی از ویژگی‌های ساختار امت امامت، عدالت و مساوات است. مایه فخر و مباهات ماست که در این حکومت و در این ساختار و در حاکمیت نظام اسلامی که برآمده از خون شهداست زندگی می‌کنیم.»


حجت الاسلام عباسعلی حیدری تصریح کرد: «هدایتی که مد نظر خداوند متعال است، در زمان‌های مختلف و توسط بهترین انسان‌های برگزیده و شایسته صورت می‌گرفت. حضرت مسیح در زمان خود به‌عنوان شخصیت برگزیده، سکاندار هدایت انسان‌ها بود و در زمانی نیز نبی مکرم اسلام به‌ عنوان برگزیده خداوند انتخاب شد که نشان از اهمیت و تکریم شخصیت انسان است.»



وی ادامه داد: «هیچ موجودی توسط خداوند به اندازه انسان مورد تکریم قرار نگرفته است که نشان از جایگاه انسان و جایگاه هدایت و هدایتگری است. یادمان باشد که امروز در سایه رشادت و فداکاری و خون شهیدان است که ما در امنیت اجتماعی، امنیت روانی و امنیت سیاسی زندگی می‌کنیم.»


کارشناس روابط اجتماعی و مباحث دین مسیحیت نیز درباره مشترکات اسلام و مسیحیت گفت: «در دین از ارامنه جدا اما در واقع هر دو از یک پیکر هستیم. در قرآن، عیسی به‌عنوان پیامبر خداوند معرفی و به مریم خطاب شده است که ما به تو کلمه‌ای دادیم که نشان از حضرت مسیح است.»


دکتر محمد صحاف کاشانی ادامه داد: «در اسلام هنگامی که بخواهیم از بزرگی و منش شخصی صحبت کنیم، او را عبد می‌خوانیم، این لقب، لقبی است که در قرآن به عیسی مسیح داده شده است. در قرآن 25 خصوصیت در مورد این پیامبر الهی وجود دارد، یکی از این خصوصیات، حکمت بود که لطف بزرگی است از طرف خداوند به بندگان خود. مبارک، نشانه خداوند، صالح و... »


کارشناس مباحث دین مسیحیت افزود: «ما مسلمانان معتقدیم که روزی عیسی برخواهد گشت که به همراه امام زمان (عج) است و در قرآن به این روز سلام شده است. دین اسلام دستورات سختگیرانه‌ای برای همزیستی با مسحیان دارد که باید بسیار مراقب رفتار خود با پیروان مسیح باشید، هرچه برای مسلمانان در جامعه حق است، برای مسیحیان نیز حق قرار داده شده است.»


وی تاکید کرد: «نباید کسی مسیحیان را اذیت کند، هیچ بنایی از آنان نباید ویران شود و... . پیامبر فرمود هرکس دستورات مرا در خصوص مسیحیان رعایت نکند، میثاق خدا را رعایت نکرده و با رسول خدا مخالفت ورزیده است. این نگرشی است که اسلام به دین مسیح و مسیحیان دارد.»


صحافی خاطرنشان کرد: « مسلمانان و مسیحیان در کنار هم باید منتظر موعود باشند، زیرا آن روز خواهد آمد و مسلمانان و مسیحیان پشت سر حضرت مهدی(عج) و حضرت مسیح(ع) برای صلح، برای سلامتی و برای نابودی شرارت در جهان، قیام خواهند کرد.»


در پایان به شرکت‌کنندگان در نشست از طرف دفتر نهاد نمایندگی رهبری، هدایایی اعطا شد.


نشست دانشجویان و استادان مسیحی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر مسعود جعفری‌نژاد دبیر شورای راهبردی اساتید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان و منصور شفیع‌زاده مدیر اجرایی نهاد در واحد دهاقان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته