دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1394 - 11:28
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

تحقیقات گسترده‌ درباره اعتیاد و سلامت‌روان جوانان در سه استان کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از آغاز مطالعه بر روی دو معضل مهم جوانان از قبیل اعتیاد و سلامت روان در کشور خبر داد.
کد خبر : 24503

دکتر رضا ملک‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مطالعه بر روی دو معضل مهم جوانان و نوجوانان از قبیل اعتیاد و بیماری‌های روانی را یکی از طرح‌های مهم موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی(NIMAD) دانست و گفت: مساله اعتیاد و عفونت‌هایی مانند هپاتیت C، ایدز و ... که بر اثر مصرف دخانیات و اعتیاد‌های تزریقی ایجاد می‌شود یک مساله بسیار جدی است که ما در تلاش هستیم عوامل خطر و چگونگی پیشگیری از این مسائل را شناسایی و در کشور اجرایی کنیم.


وی افزود: مطالعات اولیه این مسائل در سه استان فارس، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان آغاز شده که پس از قطعی شدن نتایج اولیه و تایید اثربخشی مطالعه انجام شده پیشگیری از این معضل در تمام کشور اجرایی می‌شود.


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در ادامه توجه به سلامت روان جوانان را یکی دیگر از مسائل مهم در کشور دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم از این چالش مهم و جدی پیشگیری کنیم، مطالعاتی در حال انجام است که هنوز نتایج آن حاصل نشده و اجرایی شدن آن در کشور نیاز به زمان دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته