دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 09:06
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

تحریم‌های آمریکا مضحک است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تحریم‌های جدید ضد-روسی آمریکا را مضحک توصیف کرد.
کد خبر : 244747

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخاروا گفت: «روز 19 دسامبر (28 آذر) وزارت امور خارجه روسیه نظرات خود را درباره تحریم‌های آمریکا علیه روسیه اعلام کرد، این تحریم‌های ناعادلانه روسیه را متهم کردند که از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد تخطی کرده است. حال باید درباره تحریکات ضد-روسی جدید آمریکا صحبت کنیم که نقض حقوق بشر را بهانه کرده‌اند.»


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «روز گذشته، آمریکا تعداد بیشتری از شهروندان روسی را تحریم کرد. بنابراین تعداد 195 شهروند و 402 شرکت روسی تاکنون در شمار تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند. مطمئنا این اوضاع مضحک است زیرا اعمال این محدودیت‌ها بر پایه حقیقت انجام نشده است. متاسفانه باید بگوییم که همانند گذشته این حرکات را با اقدام متقابل پاسخ خواهیم داد. بارها گفته‌ایم که این انتخاب ما نیست و حاضر هستیم تا با آمریکا همکاری بلند مدت داشته باشیم.»


وی گفت: «متاسفیم که برخی گروه‌های سیاسی و امنیتی می‌خواهند تا روابط آمریکا و روسیه به همین شکل باشد و روسیه را همیشه به‌عنوان یک دشمن و تهدید برای امنیت ملی آمریکا معرفی کرده‌اند. مایل هستیم به این گروه‌ها بگوییم که لابی کردن برای بر هم زدن روابط دو کشور روسیه و آمریکا برای ثبات بین‌المللی خطرناک است. واشنگتن بدون اینکه مدرکی ارائه کند، روسیه را متهم می‌کند که پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را نقض کرده است.»


زاخاروا افزود: «پیشنهاد ما این است که آمریکا از فرضیه سازی در این‌باره دست بردارد و در گفت‌وگویی دوجانبه در این باره و همچنین نگرانی‌های روسیه درباره نقض این پیمان از سوی خود آمریکا پاسخگو باشد. به علاوه، آمریکا اعلام کرده است که به‌دنبال طرح‌هایی برای گسترش سیستم‌هایی موشکی است که در این پیمان منع شده‌اند. ما پایبندی خود را به این پیمان اعلام می‌کنیم و همچنین از آمریکا انتظار داریم تا اعمال غیرسازنده خود را بازبینی کند و به‌دنبال از سرگیری گفت‌وگوهای دوجانبه برای حل مشکلات باشد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته