دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نظام تعرفه ای بهترین انتخاب دولت است

مدیر خدمات بازرگانی و گمرکی رامک خودرو، معتقد است: باید واردات خودرو برمبنای ثبت سفارش به شکلی برنامه ریزی شده و در یک چارچوب قانونی انجام شود.
کد خبر : 244523

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمد صادق حبیب نژاد، مدیر خدمات بازرگانی و گمرکی رامک خودرو با استقبال از طرح دولت در مدیریت واردات خودرو گفت: باید ثبت سفارش و واردات خودرو در چارچوب یک برنامه ریزی مدون انجام شود تا ازاین طریق دست واسطه گرانی که با ارز متقاضی اقدام به واردات هر نوع خورویی می کنند بسته شود چراکه این موضوع نه تنها به ضرر نمایندگان رسمی شرکتهای مادر است بلکه منجر به ایجاد تورم در کشور می شود.


وی ادامه داد: این موضوع باید از سوی دولت مدیریت شود تا بدین شکل، ارز متقاضی بدون برنامه ریزی از کشور خارج نشود.


حبیب نژاد در ادامه با اشاره به این که طی جلسانی که با دولت و بخش خصوصی داشته ایم بارها تاکید کردیم که دولت باید کنترل بیشتری نسبت به واردات خودرو اتخاذ کند اظهار کرد: در غیر این صورت نماینده انحصاری شرکتهای سازنده خارجی با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.


مدیر خدمات بازرگانی و گمرکی رامک خودرو در بخش دیگری از سخنانش با ارجح دانستن نظام تعرفه ای بر نظام سهمیه ای در راستای واردات خودرو خاطرنشان کرد: با نظام تعرفه ای، نمایندگان رسمی سازندگان خودروی خارجی دچار مشکل نمی‌شوند اما اگر نظام سهمیه ای اجرایی شود از آنجایی که بسیاری از نمایندگان انحصاری برنامه ریزی در این باره نداشتند پاسخگوی نیاز های متقاضیان نخواهند بود و این آسیب جدی و غیرقابل جبرانی را برای این قشر به دنبال خواهد داشت.


حبیب نژاد درباره اختصاص ارز به واردات خوردو گفت: تخصیص ارز با توجه به نیاز بازار و پیش فروش خودروهای خارجی انجام می شود بنابراین در صورتی که این تخصیص با برنامه ریزی های مدون و مدیریت دولتی انجام پذیرد می توان میزان تخصیص ارز و واردات را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته