دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سرماآوران کرمان کویر در گفت‌وگو با آنا:

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین راهبرد مدیریت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سرماآوران کرمان کویر با توجه به راهبرد جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را مهم‌ترین راهبرد مدیریت فعلی دانشگاه خواند.
کد خبر : 243713

دکتر محمدمهدی کشتکار که شرکت متبوعش در حوزه سیستم تبرید آبشاری فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این باره اظهار کرد: «تولید سیستم های گرمایشی - سرمایشی متمرکز و غیرمتمرکز و چیلرهای پربازده از جمله زمینه های فعالیت این مجموعه است»


وی توضیح داد: «یکی از رایج ترین سیکل ها درتبرید، سیکل آبشاری دو مرحله ای است که ضریب عملکرد آن بالاتر از سیکل تبرید یک مرحله ای است. سیکل آبشاری در آن دسته از کاربردهای صنعتی که به محدوده گسترده تری از دما نیاز است مورد استفاده قرار می گیرد.»


عضو هیات علمی واحد کرمان افزود: «در سیکل های آبشاری دو واحد تبرید تراکمی در قسمت مبادله کن میانی باهم کوپل می شوند. واحد دما بالای سیکل آبشاری می تواند با سیال عاملی مانندآمونیاک، پروپان و یا اتانول و ... کار کند و سیکل دما پایین با مبردهایی مثل دی اکسید کربن و R23..»


کشتکار که شرکت او 5 نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کرده است درباره کاربرد محصول این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: «سیکل آبشاری در آن دسته از کاربرد های صنعتی که به محدوده گسترده تری از دما نیاز است مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان به صنایع مواد غذایی و انجماد در دمای پایین (انجماد گوشت و تولید بستنی)، فریزرهای پزشکی و بانک نگه داری و انجماد اسپرم و جنین، چیلرهای زیر صفر جهت تهویه مطبوع، تهیه سرمای زیاد در حجم کوچک و کاربردهای صنعتی کارخانجات در سخت کردن فلزات مذاب و .... اشاره کرد.»


عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی واحد کرمان محصول تولید شده را دارای مزیت های رقابتی بسیار چشمگیر نسبت به نمونه مشابه خارجی دانست و به آنا گفت: «قابلیت استفاده از مبردهای طبیعی مانند دی اکسید کربن و آمونیاک که برای محیط زیست مضر نیستند، همچنین دارای بالاترین ضریب عملکرد (پایین ترین مصرف انرژی) در مقایسه با نمونه های مشابه است.»


وی با تشکر از نگاه دکتر ولایتی و دکتر رهبر در راس هرم دانشگاه خواستار توسعه حمایت ها از کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان در سایر دستگاه های اجرایی کشور شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته