دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 08:19
حجت‌الاسلام بیات خبر داد

برگزاری کارگاه ضیافت اندیشه اعضای هیئت علمی واحد تهران‌ شمال/ برپایی 17 کرسی آزاداندیشی در سه ماهه نخست سال

نخستین بخش کارگاه ضیافت اندیشه ویژه اعضای هیئت علمی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.
کد خبر : 24286

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این کارگاه یک‌روزه که در دومین روز ماه مبارک رمضان در اردوگاه امام خمینی (ره) لواسان برگزار شد، نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران شمال به ترسیم اهمیت برگزاری این کارگاه و تأثیر گواهینامه های صادره در ترفیعات اعضای هیئت علمی پرداخت.


حجت الاسلام موسی بیات، هدف از برگزاری کارگاه‌ها را دانش افزایی اساتید، تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی استادان در ارتباط با اخلاق حرفه‌ای و علمی در محیط‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: دومین بخش کارگاه ضیافت اندیشه شهریور 94 و به مدت 12 ساعت برگزار خواهد شد.


نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران شمال با توجه به این نکته که در ابتدای سه ماهه نخست جاری 17 کرسی آزاد اندیشی با همکاری گروه معارف اسلامی این واحد برای دانشجویان برگزار شده است، افزود: با انتخاب اعضای شورای راهبردی، کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی اساتید نیز با همکاری گروه حقوق واحد در دستور کار قرار گرفته است که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.


بیات، تشکیل گروه هم‌اندیشی فرزانگان واحد تهران شمال را متشکل از اعضای هیئت علمی این واحد بخش دیگری از برنامه‌های در دست اقدام دفتر نهاد رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ تشکیل شورای راهبردی واحد و تیم هم‌اندیشی فرزانگان افق‌های روشنی را برای برنامه‌ریزی، تدوین و اجرای برنامه‌های اساسی متناسب با سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و پاسخ به نیازهای نسل جوان پیش روی خواهد گذاشت.


مشاور عالی مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی درباره اخلاق علمی و حرفه ای در نظام تعلیم و تربیت به ایراد سخن پرداخت.


دکتر حسین سروقامت مدرس دانشگاه هنر و علوم پزشکی شهید بهشتی محور سخنان خود را به تعاریف مفاهیم اخلاق، علم اخلاق و حرفه ای و تبیین تفاوت اخلاق با تربیت، علم اخلاق و تفاوت آن با اخلاق اختصاص داد و در ارتباط با این موضوع که اخلاق حرفه ای یک تفکر سیستمی و مدیریتی است یا به فضایل فردی بستگی دارد توضیحات مبسوطی ارائه کرد.


در این کارگاه 50 نفر از اعضای هیئت علمی واحد تهران شمال، معاونان ستادی، مدیران گروه‌های آموزشی شرکت کرده بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته