دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1396 - 12:25
پوتین:

گسترش مواد مخدر در افغانستان نگران کننده است

رئیس جمهور روسیه در آخرین کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در سومین دوره ریاست‌ جمهوری خود گفت: «گسترش خطرات تروریستی و مواد مخدر در افغانستان برای روسیه نگران کننده است، به همین جهت روسیه آماده همکاری با آمریکا برای حل مشکلات افغانستان است.»
کد خبر : 241677

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری آوا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در آخرین کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در سومین دوره ریاست‌ جمهوری خود گفت: «گسترش خطرات تروریستی و مواد مخدر در افغانستان برای روسیه نگران کننده است، به همین جهت روسیه آماده همکاری با آمریکا برای حل مشکلات افغانستان است.»


پوتین در این کنفرانس که ١٦٤٠ نفر از نمایندگان رسانه‌های روسی و خارجی حضور داشت تاکید کرد که حکومت افغانستان نیاز به حمایت بین‌الملل دارد.


ولادیمیر پوتین در این جلسه همچنین گفت: «ما مانند سال‌های قبل آماده‌ایم تا در تامین تسلیحات، آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی، افغانستان را کمک کنیم.»


این در حالی‌ است که روسیه قبلاً به درخواست و پول آمریکا در حدود ۶۳ هلی‌کوپتر به ارتش افغانستان تحویل داده بود. علاوه بر آن روسیه بدون دخالت کشور سوم ده هزار گلوله کلاشنیکوف به افغانستان داده است.


ولادیمیر پوتین ضمناً تاکید کرد که روسیه از افزایش افراط‌گرایان در شمال افغانستان به شدت نگران است. به گفته وی در حال حاضر گروه‌های افراطی در شمال افغانستان در نزدیکی با کشورهای آسیای مرکزی رو به رشد هستند. مسکو بارها از خطر گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان و تهدیدهای بالقوه علیه منافع کشورهای منطقه، هشدار داده است.


رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: «گروه‌های شورشی تهدیدی برای امنیت کشورهای آسیای مرکزی و همچنین پایگاه ۲۰۱ ارتش روسیه در تاجیکستان و پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان محسوب می‌شوند.»


رئیس جمهور روسیه در نشست خبری روز گذشته خود از ورود مواد مخدر افغانستان به بازار روسیه هم خبر داد و اظهار تاسف کرد که افغانستان کشوری است که در آن بیش‌ترین مواد مخدر جهان تولید می‌شود و مقداری از آن هم وارد بازار روسیه می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته