دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در جمع خبرنگاران:

قرارگاه سازندگی بیش از 200 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است

سردار عبداللهی گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا در سال تولید و اشتغال توانسته بیش از 200 هزار نفر را به صورت مستقیم و بالغ بر یک میلیون نفر را غیر مستقیم در پروژه‌های خود به کار بگیرد.
کد خبر : 241226

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا در سال اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های خوبی داشته است،‌ اظهارداشت: در حوزه اشتغال حدود 200 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و بالغ بر یک میلیون نفر هم به صورت غیر مستقیم در پروژه ها مشغول به کار هستند که این عدد در مجموعه ای مانند قرارگاه بسیار رقم خوبی است.


وی افزود: تلاش کردیم در بحث تولید که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، کارهایی انجام بگیرد و در همین راستا حدود دو ماه پیش افتتاح کارخانه فولاد میانه و آهن اسفنجی را با حضور معاون اول رئیس جمهور داشتیم که در سال نزدیک به 800 هزار تولید دارد و تکمیل کننده زنجیره فولاد کشور است.


سردار عبداللهی با تاکید بر اینکه در سال 95 و 96 پروژه‌هایی را دست گرفتیم که 60 پروژه در سال 95 تکمیل شد. برای 96 هم حدود 40 پروژه هدف داریم که تعدادی از آنها را افتتاح کرده‌ایم و امیدواریم ما بقی آن نیز تا پایان سال بتواند به افتتاح برسد.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: آخرین پروژه افتتاح شده ما بندر اقیانوسی شهید بهشتی در چابهار با ظرفیت سالانه 8 میلیون تن بود که کریدور شمال به جنوب کشور و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین خط ریلی آن که حدود 700 کیلومتر از چابهار به زاهدان است و امیدواریم این خط هم که تکمیل کننده پروژه شهید بهشتی است تکمیل شود و یک آورده خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم منطقه داشته باشد.


وی درباره خدماتی که قرارگاه خاتم الانبیا در زلزله کرمانشاه داشته است‌، اظهارداشت: به دلیل اینکه در زمان زلزله مجموعه واحدهای اجرایی ما در منطقه حضور داشتند توانستیم از همان ساعات اولیه برای کمک رسانی حضور داشته باشیم. لذا در جریان آوار برداری و تهیه مواد غذایی و اسکان‌های اضطراری و ملزومات و خدماتی را ارائه دادیم.


سردار عبداللهی درباره اسکان موقت زلزله زدگان گفت: تا الان که در خدمت شما هستیم حدود 6 هزار فونداسیون و سکوی استقرار کانکس را آماده کردیم و 5 هزار و 800 سازه فلزی به منطقه ارسال شده و 5 هزار کانکس هم به منطقه ارسال کردیم که حدود 2600 آن نصب و آماده بهره برداری است.


فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه مشکلات اولیه ما در کرمانشاه بحث آوار برداری و ساخت سکوهای استقرار کانکس بود که انجام گرفت برای تولید اسکلت فلزی هم دیگر مانعی نداریم و روزانه حدود 300 تا 400 کانکس مونتاژ می‌شود که به مردم تعلق می‌گیرد. هر چند این کار بسیار سخت است، امیدواریم ظرف 45 روزی که قول داده بودیم به انجام برسد و تاکنون 18 روز آن گذشته و تلاش داریم در مابقی زمان بتوانیم کار را به اتمام برسانیم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته