دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1396 - 13:17

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد

به مناسبت هفته پژوهش در مراسمی با عنوان «پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال» از پژوهشگران برتر واحد خرم‌آباد تجلیل شد.
کد خبر : 240725

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر سیامک بهاروند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و رئیس واحد
خرم آباد در این مراسم با تبریک هفته پژوهش گفت: آنچه در امر پژوهش مغفول مانده بحث کاربردی بودن پژوهش ها است.


بهاروند ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و دانشگاهیان فرمودند پژوهش ها نباید بر اساس تئوری صرف باشد بلکه باید بر اساس علوم کاربردی بوده و گره های از مشکلات صنعت و جامعه را حل کرده و به تولید و صنعت واشتغال کمک کند که این امر فقط با تلاش بیشتر اساتید و دانشجویان امکان پذیر است.


بهاروند با بیان اینکه همگی باید در جهت توسعه و پیشرفت پژوهش گام برداریم و در مسیر توسعه حرک کنیم گفت: توسعه مراکز رشد و توسعه مجلات علمی و پژوهشی از جمله قدم هایی است که در این مسیر می توانیم برداریم.


حجت الاسلام مهدی قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز در این مراسم با تبریک هفته پژوهش گفت: به همان اندازه که در آیات و روایات بر کسب علم و دانش تاکید شده به مسئله پژوهش نیز تاکید شده است.


وی افزود: در امر پژوهش باید به دو نکته اساسی توجه ویژه داشت نخست اینکه کار برای رضای خدا باشد و دوم اینکه پژوهش در جهت ارتقاء دانش و کمک به صعود جامعه بشری باشدو مشکلی را از جامعه حل کند.


قدرتی بحث ارجاع درست داده ها و امانت داری در نقل قول از دیگران را نیز یکی دیگر از مواردی برشمرد که در پژوهش ها باید در نظر گرفته شود.


وی با اشاره به جایگاه علمی کشورمان در دنیا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم عمده ای در کسب این جایگاه برای کشورمان دارد ضمن اینکه با حضور دکتر ولایتی در دانشگاه و تاکید ویژه ایشان بر مسئله پژوهش و امتیازات ویژه ای که برای پژوهشگران در نظر گرفته شده قطعا" آینده بهتری نیز در زمینه انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی متصور هستیم.


در بخش دیگری از این مراسم دکتر زهره دریکوند عضو هیأت علمی واحد خرم آباد و یکی از پژوهشگران برتر این واحد درباره مشکلات پژوهشگران صحبت کرد و گفت: همواره یکی از دغدغه های آدمی کشف اسرار و رموز کشف نشده و کمک به افزایش کیفیت زندگی انسان ها بوده است.


وی یکی از فاکتورهای پیشرفت در جامعه را توجه به پژوهشگران دانست و گفت: بدون پژوهش های دانش محور نمی توان کشور پیشرفته ای داشت.


این مسئول ابراز امیدواری کرد روزی برسد که صنعت برای حل مشکلاتش به دانشگاه مراجعه کند نه دانشگاه به سراغ صنعت برود.


دکتر رضا دریکوند معاون پژوهش و فناوری واحد خرم آباد نیز در این مراسم گزارشی از چگونگی انتخاب پژوهشگران برتر ارائه داد.


در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر و نیز دست اندرکاران برگزاری اولین رویداد کارآفرینی استارتاپی ایدوکا با محوریت گردشگری و کشاورزی که به میزبانی واحد خرم آباد برگزار شده بود با اهدای لوح قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته