دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1396 - 16:45
مدیرگروه برق واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد

قطب‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و مدیرگروه برق واحد علوم و تحقیقات از قطب‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی خبر داد.
کد خبر : 240496

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر جواد علمایی در کنفرانس ملی رویکردهای نوین در صنعت برق که در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، گفت: از برنامه‌های مدنظر مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کاربردی کردن و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی است که در این راستا هدفگذاری و قطب‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار قرار داده است.


وی با بیان اینکه اگر متقاضیان ورود به دانشگاه را در دو دسته پزشکی و غیرپزشکی تقسیم‌بندی کنیم، شاهد اختلاف قابل توجهی در علاقه‌مندان به تحصیل در این دو دسته خواهیم بود، گفت: امروز وضعیت به گونه‌ای شده است که متقاضیان ورود به رشته‌های پزشکی بسیار بالاتر از ظرفیت مورد نیاز هستند و این مسئله در رشته‌های غیرپزشکی کاملا برعکس است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در حرکت به سمت مسئله‌محوری اشاره کرد و ادامه داد: در این مأموریت، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید با حضور در صنعت به بررسی و پایش چالش‌ها و مشکلات این حوزه پرداخته و با تعریف موضوعات کاربردی، اساتید و دانشجویان را مکلف به تولید پایان‌نامه‌های کاربردی در راستای حل مسائل و مشکلات کشور کنند.
مدیرگروه برق واحد علوم و تحقیقات افزود: حرکت دانشگاه به سمت مسئله‌محوری، تأثیر بسیاری در ترغیب دانشجویان به تحصیل در دانشگاه‌ها دارد چراکه به دنبال آن ارتباط خوبی با صنعت برقرار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب