دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی عضو هیات علمی واحد شبستر

تالیف و انتشار کتاب «تمرین‌­ها و تکنیک­‌های کاهش علائم اختلال بیش فعالی»

کتاب «تمرین­ها و تکنیک­‌های کاهش علائم اختلل بیش فعالی: کمبود توجه ویژه کودکان پیش دبستانی»از سوی دکتر پرویز کریمی ثانی تالیف و از سوی انتشارات فروزش منتشر شد.
کد خبر : 240426

پرویز کریمی ثانی در گفت­‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به اینکه یکی از مهمترین علل مراجعه والدین به مراکز مشاوره در دوران قبل از دبستان مربوط به مشکل بیش­ فعالی و عدم تمرکز کودک است، اظهار کرد: «کودکان دارای اختلال بیش­فعالی به طور کلی ممکن است علائمی نظیر تحرک زیاد، عدم تمرکز و حالت تکانه­ای، حواس‌پرتی، اشتباه، فراموشی و بی­قرار داشته باشند ولی به والدین توصیه می­‌شود بدون مراجعه به روان­شناس و مشاور، به کودک برچسب بیش‌­فعالی نزنند.»


استادیار گروه مشاوره و روانشناسی واحد شبستر با توجه به این­که برخی اوقات شاهد استفاده نادرست و بی­‌رویه خانواده­‌ها از دارو برای کاهش علائم بیش‌­فعالی هستیم ادامه داد: «راه‌کارهای مختلفی برای کاهش علائم و درمان اختلال بیش‌­فعالی وجود دارد و اگرچه برای کودکان دارای علائم شدید بیش‌­فعالی استفاده از دارو پیشنهاد می­‌شود و می‌تواند موثر هم باشد اما در اکثر موارد والدین ابتدا باید برای کودک وقت بگذارند و از سبک تربیتی مناسب همراه با محبت کافی استفاده کنند.»


کتاب حاضر بر اساس تجارب بالینی نویسنده و متون علمی معتبر تدوین شده است. تمرکز اصلی کتاب بر کودکان پیش‌­دبستانی است و استفاده از روش­‌های رفتاری، شناختی با تمرکز برخانواده و کودک را در اولویت اصلی قرار می‌­دهد.


در متن کتاب تمرین­‌های مختلف رفتاری و شناختی توضیح داده شده است که والدین، متخصصان و مربیان می­توانند از آن استفاده کنند. تمرین­‌های مختلف و بازی­‌های گوناگونی در زمینه افزایش دقت و تمرکز، تقویت حافظه، کاهش تحرک و تخلیه هیجانی، هماهنگی بین بخش‌­های مختلف بدن، هماهنگی بین دست و چشم­‌ها، هماهنگی بین نیم‌­کره‌­ها، توجه به ترتیب و توالی، تکمیل تصاویر، حافظه شنوائی، دیداری، عددی و هندسی آورده شده است.


کارآمدی و اثربخشی استفاده از بازی‌­ها و تمرین‌­های کتاب در تحقیقات مختلف در زمینه کاهش علائم اختلال بیش‌­فعالی و کمبود توجه مورد تایید قرار گرفته و والدین، مربیان، مشاوران، روان­شناسان، معلمان و سایر متخصصان می­‌توانند از کودک بخواهند تا تمرین­ها و بازی­های ذکر شده را انجام دهند.


کتاب «تمرین­ها و تکنیک­های کاهش علائم اختلل بیش فعالی: کمبود توجه ویژه کودکان پیش دبستانی»از سوی دکتر پرویز کریمی ثانی تالیف و از سوی انتشارات فروزش تبریز در 1000 نسخه و 148 صفحه چاپ و با قیمت 22000 ریال روانه بازار شد.


کریمی ثانی پیش از این سه کتاب «ماوی با نگرانی و استرس‌­های زیاد: کتاب کار برای کاهش و مقابله با اضطراب ویژه کودکان 5 –11 سال»؛ «رشد و تربیت کودک: از تولد تا سه سالگی»؛ «یک قدم به عقب بگذار و نفس عمیق بکش! درس­هایی برای آموزش مدیریت خشم به کودکان» به چاپ رسانده بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد شبستر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته