دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1394 - 12:39
در آیین تجلیل از ایثارگران

فروغی: ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس الگوی جامعه هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس الگوی صبر، استقامت و فداکاری برای جامعه ما هستند و ملت قدرشناس ایران اسلامی قدر این عزیزان را می داند.
کد خبر : 24032

به گزارش خبرنگار آنا، احمدعلی فروغی که در آیین تجلیل از استادان و کارکنان ایثارگر، آزاده و جانباز این واحد دانشگاهی سخن می‌گفت، افزود: ایثارگران، آن روز که اسلام و میهن اسلامی نیاز داشت، جان خود را در کف دست گرفتند و به عرصه های دفاع شتافتند و امروز این عزیزان برای جوانان کشور الگو هستند.


فروغی با اشاره به تشییع شهدای جدید تفحص‌شده، بویژه غواصان شهید کربلای 4 اظهار کرد: این شهدا اثبات کردند که اگر با دست بسته به شهادت برسند، اراده آنان برای دفاع از دین و ناموس و میهن اسلامی خلل‌ناپذیر خواهد بود. این روزها شاهد بودید که تشییع این شهدا چه بازتاب وسیع حماسی و عاطفی در جامعه بویژه در محافل جوانان کشور ایجاد کرد و رسانه‌های جهان را به شگفتی واداشت.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: درس شهدا برای ما درس ایستادگی در برابر متجاوزان و زورگویان تا آخرین قطره خون است و شما ایثارگران به عنوان بازماندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس حامل پیام نورانی شهیدان در جامعه و در محیط دانشگاه هستید و این برای ما سرمایه ارزشمندی است.








ثبت نکردن فداکاری ها و مجاهدات شهدا، رزمندگان،آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس این خطر جدی را در آینده خواهد داشت که این فداکاری‌ها به دست فراموشی سپرده شود یا حتی با تحریف مواجه کند

فروغی افزود: ایثارگران عزیز به حفظ و مکتوب کردن خاطرات خود از دفاع مقدس اهتمام داشته باشند، خاطرات شما عزیزان داستان ایستادگی و فداکاری است و این موضوع به فرمایش رهبر معظم انقلاب گنج بی‌پایانی است که تا قرن‌ها می تواند برای کشور آموزنده و برای جوانان الگوسازی کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ثبت خاطرات و رویدادهای دوران دفاع مقدس را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: ثبت نکردن فداکاری ها و مجاهدات شهدا، رزمندگان،آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس این خطر جدی را در آینده خواهد داشت که این فداکاری‌ها به دست فراموشی سپرده شود یا حتی با تحریف مواجه کند.


در ادامه این برنامه سامتی معاون اداری و مالی واحد اصفهان(خوراسگان) حضور 42 ایثارگر، جانباز و آزاده را در جمع استادان و کارکنان دانشگاه سرمایه عظیمی برشمرد که می توان از این سرمایه گرانبها برای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه بهره برد.



سامتی افزود: امروز امنیت خود را مدیون ایثارگران دفاع مقدس هستیم که با جانفشانی‌های خود نام ایرانی و جمهوری اسلامی را در دنیا با واژه استقامت و پایداری قرین کرده‌اند و این احساس امنیتی که امروز هر ایرانی به آن می‌بالد مرهون مجاهدات این عزیزان است.


سید حسین واعظی رئیس دانشکده حقوق و علوم انسانی هم که خود از جانبازان دوران دفاع مقدس است، با سخنانی، خدمت به ایثارگران و فرزندان آنان را قدرشناسی از فداکاری های آنان دانست.


در این نشست صمیمی برخی از حاضرین به درخواست رئیس واحد خاطراتی را از دوران دفاع مقدس نقل کردند که تأثیرات معنوی خوبی بر جلسه داشت.


در پایان این جلسه از ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اهدای کارت هدیه قدردانی و از فعالیت‌های علی باقری، مدیر امور شاهد و ایثارگران، تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته