نخستین محصول بهداشتی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد وارد بازار شد/عرضه ۲۰ محصول در ۵ سال آینده
سرپرست مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از توزیع دهانشویه فلورین توتال به عنوان نخستین محصول بهداشتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی، از طریق شرکتهای پخش معتبر خبر داد.
دکتر مهناز قمی، درخصوص آغاز تولید این دهانشویه به آنا گفت: از سال گذشته در معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی، کمیتهای به نام کمیته محصول واحد با هدف تولید محصولات بهداشتی و دارویی تشکیل شده است. در این کمیته با برگزاری جلسات متعدد و بحث و تبادل نظر این محصول پس از بهینهسازی فرمولاسیون از سوی متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات واحد علوم دارویی به صورت قراردادی در شرکت شهر دارو تولید شد.
وی افزود: از آنجا که این دهانشویه نخستین محصول بهداشتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی بوده، برای خرید اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور با تخفیف 20 درصد قابل عرضه است و اکنون با 2 طعم مختلف به شکل عمده تولید و وارد بازار شده است. فرمولاسیون آن فاقد الکل و حاوی فلوراید و ستیل پیریدینیوم بوده و به صورت روزانه برای عموم قابل مصرف است؛ از خواص این محصول میتوان ضد باکتری بودن، برطرف کننده بوی بد دهان، کمک به افزایش مقاومت مینای دندان و برطرف کننده پوسیدگی اولیه دندان را نام برد.
تجاریسازی و عرضه 20 محصول در 5 سال آینده
قمی به آنا گفت: به دنبال تاکید ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص راهاندازی و تقویت شرکتهای دانشبنیان و تامین منابع مالی غیر شهریهای، واحد علوم دارویی نیز علاوه بر اقدامات اولیه برای ثبت شرکتهای دانشبنیان اکنون بیش از 20 محصول در کمیته محصول واحد مطرح شده و مورد ارزیابی قرار گرفته و تعدادی دارو و محصولات بهداشتی مورد تایید قرار گرفته که فرآیند تجاریسازی آنها در دست پیگیری است.
به گزارش آنا، محصول دهانشویه کامل فلورین توتال دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی به عنوان فناوری برتر در بخش فنبازار پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار کشور در نمایشگاه بینالمللی تهران در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد و با توجه به تاکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و قائم مقام ریاست دانشگاه در حوزه علوم پزشکی، در برنامه راهبردی واحد علوم دارویی، تجاریسازی و عرضه 20 محصول در 5 سال آینده به بازار در دستور کار این واحد قرار گرفته است.
انتهای پیام/ع
انتهای پیام/