دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 13:45
دکتر ملکی:

رشته پرستاری در واحد خرم‌آباد بر اساس نیاز منطقه تاسیس شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، از تاسیس رشته پرستاری در این دانشگاه خبرداد و ابراز امیدواری کرد در چند سال آینده امکان تاسیس رشته پزشکی در واحد خرم‌آباد فراهم شود.
کد خبر : 23994

یدالله ملکی در این ارتباط به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت:‌ استارت تقاضای تصویب رشته پرستاری در واحد خرم‌آباد بر اساس اسناد و مدارک موجود از سال 1385 بوده است، اما متاسفانه در حد نامه‌نگاری و رایزنی باقی مانده بود. در این یک سالی که من به ریاست این دانشگاه منصوب شدم، خصوصا در 5-6 ماه اخیر پیگیری کردم و توانستیم رشته پرستاری را به خرم آباد بیاوریم و خوشبختانه بعد از باز دید مسئولین از امکانات ما، ظرف 48 ساعت توانستیم اجازه ایجاد رشته پرستاری در این دانشگاه را بگیریم. چرا که امکاناتی که فراهم کرده بودیم مورد توجه قرارگرفت و چنین سابقه ای کم وجود داشته که سابقه بین بازدید و تصویب فقط 2 روز باشد.


ملکی در ادامه با اشاره به اهمیت رشته پرستاری افزود:‌ رشته پرستاری در واقع پایه رشته پیراپزشکی و پزشکی محسوب می شود. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شیب نزولی در پذیرش دانشجو باید بخش پزشکی خود را تقویت کند، زیرا رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مورد نیاز جامعه است و از طرف دیگر جامعه از رشته های علوم انسانی و فنی مهندسی اشباع شده اند، بنابراین این رشته‌ها هم نیاز دانشگاه آزاد و هم نیاز جامعه محسوب می شوند.


رئیس واحد خرم آباد در پایان تاکید کرد: در استان ما هم که قطب پزشکی قوی نیست، با توجه به پتانسیلی که در واحد خود داریم، امیدواریم ظرف 2-3 سال‌آینده چند رشته پیراپزشکی را اضافه کنیم تا به امکانات دایر کردن رشته پزشکی برسیم. چرا که استقبال از این رشته در سطح استان و منطقه بسیار زیاد است. تاسیس رشته پرستاری نیز بر اساس همین نیاز و پتانسیل منطقه صورت گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته