دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1394 - 14:25

در نشست رئیس و معاونین دانشکده پرستاری با دانشجویان چه گذشت؟

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران گفت:‌ دانشجویان نقش موثری در کاهش مشکلات آموزشی و پژوهشی دانشگاه دارند و باید از نظرات آنان در در انجام امور استفاده کرد .
کد خبر : 23959

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌ دکتر طاهره نصرآبادی با حضور در نشستی صمیمانه به پرسش‌ها و مشکلات دانشجویان درباره کمبود کلاس در دانشکده، عدم استفاده از اساتید زبان انگلیسی آشنا به ترمینولوژی پرستاری، تعداد بیش از حد دانشجو در کلاس درس، وجود وسایل کمک آموزشی نامناسب و محدود، موکول شدن بعضی از برنامه‌های کارآموزی به فصل تابستان و در نتیجه ایجاد مشکلات خاص برای دانشجویانی که قصدگرفتن واحدهای ترم تابستانی را دارند، پاسخ گفت.


رئیس دانشکده پرستاری با توجه به اهداف و سیاست‌های اجرائی دانشگاه در زمینه ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش به نقش دانشجویان در تسریع این روند گفت: ریشه بسیاری از مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان در محدودیت فضاهای آموزشی، مالی و فیزیکی دانشگاه خلاصه می‌شود که رفع آن از اولویت‌های اصلی و برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه است، ولی بخش عمده‌ این مشکلات را می‌توان با اندکی تغییر و برنامه‌ریزی صحیح مسئولان و مشارکت دلسوزانه و همدلی دانشجویان به سامان رساند.








دکتر طاهره نصرآبادی با حضور در نشستی صمیمانه به پرسش‌ها و مشکلات دانشجویان درباره کمبود کلاس در دانشکده، عدم استفاده از اساتید زبان انگلیسی آشنا به ترمینولوژی پرستاری، تعداد بیش از حد دانشجو در کلاس درس، وجود وسایل کمک آموزشی نامناسب و محدود، موکول شدن بعضی از برنامه‌های کارآموزی به فصل تابستان و در نتیجه ایجاد مشکلات خاص برای دانشجویانی که قصدگرفتن واحدهای ترم تابستانی را دارند، پاسخ گفت.

نصرآبادی تصریح کرد: دانشجویان نقش موثری در کاهش مشکلات آموزشی و پژوهشی دانشگاه دارند و باید از نظرات آنان در در انجام امور استفاده کرد .


رئیس دانشکده پرستاری افزود: با توجه به موثر بودن این نشست، تشکیل این جلسات تا رسیدن به نتیجه مطلوب تداوم داشته باشد و شایسته است به منظور بهره‌مندی از نظرات سایر دانشجویان از جمله دانشجویان رشته مامایی جلسات ابه دیگری نیز با آنان برگزار شود.


معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی نیز از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضاء هیئت رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی با دانشجویان این دانشکده در سالن آمفی تاتر دانشکده پرستاری و مامایی خبر داد .


دکتر فائزه صحبائی با توجه به سایر در خواست‌ها و پیشنهادهای دانشجویان در زمینه ارتقاء سرویس‌های ایاب و ذهاب کارآموزی، تقویت سایت اطلاع رسانی دانشگاه، رعایت فاصله زمانی مناسب بین دو امتحان به ویژه در مورد دروس اختصاصی، جایگزینی روش تایپ سوالات امتحانی بجای دستنویس بودن، توجه به کیفیت غذاهای دانشگاه، رعایت حد مجاز برای تدریس چند درس اختصاصی از سوی یک استاد گفت: از آنجا که ایجاد انگیزه علمی بیشتر در دانشجویان و تشویق آنان به فعالیتهای علمی، پژوهشی موجب خودباوری اجتماعی دانشجویان و علی الخصوص دانشجویان رشته‌های پرستاری و مامائی در عرصه‌های بهداشت و سلامت جامعه است، تمام هدف این معاونت در راستای رفع و کاهش این مشکلات است .


معاون پژوهشی دانشکده پرستاری و مامائی نیز با رهنمودهایی در مورد عضویت دانشجویان در کمیته تحقیقات دانشجویی و همچنین عضویت در نظام پرستاری بر فعالیت و سوق دادن هرچه بیشتر دانشجویان در زمینه پژوهش‌های کاربردی تاکید کرد .


دکتر اکرم پیمان با بیان اینکه وب سایت دانشگاه همانند آینه‌ای است که تحولات دانشگاه در آن منعکس می‌شود تقاضا کرد برای توسعه و ارتقاء وب سایت‌ دانشگاه تلاش بیشتری صورت گیرد.


دکتر نصراله مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده پرستاری و مامائی نیز در پایان این نشست با بیان اینکه مشکلات دانشجویان ارشد پرستاری نیز با موضوعات مطرح شده در این جلسه ریشه ای مشترک و همسان دارد بر ضرورت تسریع در حل مشکلات تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته