دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1396 - 11:40

وزیر امور خارجه بریتانیا وارد تهران شد/ رایزنی برای آزادی نازنین زاغری در برنامه‌های جانسون

وزیر امور خارجه بریتانیا که در تور منطقه‌ای خود به‌سر می‌برد، پس از سفر به عمان وارد ایران شد.
کد خبر : 239471

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بوریس جانسون در سفر به تهران با حسن روحانی رئیس‌جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.


وزارت امور خارجه بریتانیا طی بیانیه ای اعلام کرد: «برای نخستین‌بار از سال 2015 و سومین‌بار از سال 2003، یک وزیر بریتانیایی به تهران سفر می‌کند. جانسون در تهران با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مربوط به امنیت منطقه رایزنی خواهد کرد.»


طبق این بیانیه، جانسون در سفر به تهران و در دیدار با مقام‌های ایرانی درباره چشم‌انداز توافق هسته ای و راه‌های حل بحران در یمن تبادل نظر خواهد کرد.


بررسی وضعیت برخی افراد دوتابعیتی و درخواست برای آزادی آن‌ها ازجمله مواردی است که در سفر وزیر امور خارجه بریتانیا به ایران پیگیری می‌شود.


طبق بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا، جانسون می‌خواهد راهی را برای حل و فصل موضوع نازنین زاغری، خبرنگار ایرانی-بریتانیایی که به اتهام جاسوسی به سه سال زندان محکوم شده است، بیابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته