دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1396 - 12:04
در مراسم گرامیداشت روز دانشجو صورت گرفت

نامگذاری دو ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد به نام شهیدان حججی و مصطفایی

دو ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و با حضور خانواده‌های شهید محسن حججی و سهراب مصطفایی به نام شهیدان حججی و مصطفایی نامگذاری شد.
کد خبر : 239241

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، روز پنجشنبه 16 آذر مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور خانواده معزز شهید مدافع حرم شهید محسن حججی و خانواده شهید سهراب مصطفایی، دکتر داریوش جاوید رئیس و معاونان واحد، علی کورانی فر فرماندار بروجرد و جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.



در این مراسم پس از ورود خانواده های شهید مدافع حرم محسن حججی و سهراب مصطفایی نخستین شهید دانشجوی شهرستان بروجرد و استان لرستان و ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه از لوح نامگذاری ساختمان اداری به نام شهید محسن حججی و ساختمان پژوهشکده اساتید به نام شهید سهراب مصطفایی پرده‌برداری و این دو ساختمان به نام مبارک این دو شهید گرانقدر مزّین شد.



دکتر داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در این مراسم که در سالن اجتماعات علامه شهیدی واقع در مجتمع دانشگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد، قطعه شعر و نامه ای را از طرف دانشگاهیان واحد بروجرد خطاب به پدران و مادران شهدا و بویژه شهیدان محسن حججی و سهراب مصطفایی قرائت کرد.



علی کورانی فر معاون استاندار و فرماندار بروجرد نیز گفت: «به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید حججی معجزه وحجت خداوند برای مردم بود که شهادت او خون تازه ای به پیکرجامعه تزریق کرد و باید قدردان جانفشانی شهدا باشیم زیرا با خون پاک خود اقتداروارزش را برای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.»


معاون استاندار لرستان در پاسخ به انتقادات نماینده تشکل ها و کانون های فرهنگی دانشجویی اظهار کرد: «مردم انتظاردارند که دانشجویان و نخبگان با دیگراقشار جامعه متفاوت باشند. دانشگاهیان اساساً نگاه مردم محور و توسعه محور دارند.»


کورانی فر اضافه کرد: «یکی ازبرنامه های مهم دولت، توسعه اقتصادی است که تحقق این مهم نیازبه همکاری هم اقشار جامعه دارد.»


وی با بیان اینکه دانشجویان باید به توسعه کشور کمک کنند بیان کرد: «دانشگاهیان باید در توسعه همه جانبه کشورپیش قدم باشد. چرا که در دانشگاه سرمایه فکری و انسانی واقتصادی می تواند به توسعه کشور کمک کند.»


فرماندار بروجرد افزود: «برای تامین منافع کشور و مردم، باید نگاه جناحی را از کنار گذاشت و مطالبات حقیقی جامعه را پیگیری کرد. باید نقاط ضعف دولت را در کنار نقاط قوت ببینیم و نقد کنیم. زیرا تخریب سرمایه ها و داشته های کشور، به ضررهمه تمام خواهد شد.»


وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بالای نمایندگان بروجرد درمجلس برای توسعه شهرمان استفاده شود، اظهار کرد: «دراین راستا نیز نمایندگان با تمام توان به دنبال پیگیری منافع شهروندان هستند. نشاط و شادمانی خاصی درشهرستان بروجرد در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و ورزشی به وجود آمده است.»


در این مراسم، مجری برنامه با فرا خواندن پدر و مادر مکرم شهید حججی بر روی سِن گفت‌وگویی صمیمانه با آنان ترتیب داد. پدر شهید حججی در این گفت‌وگو با ذکر خاطراتی از آن شهید گفت: «شهید محسن حججی با چشمان باز به استقبال شهادت رفت و ما انتظار شهادت وی را داشتیم. تصویر شهادت پسرم به من آرامش داد زیرا شهادت آرزوی او بود.»



مادر شهید حججی نیز گفت: «وقتی پسرم اسیر داعش شد از شهدای گمنام خواستم تا او شهید شود. الگوی من برای صبر در برابر شهادت محسن، حضرت زینب(س) بود و باعث شد که در مواجهه با شهادت او صبور باشم.»


پخش کلیپ هایی درباره 16 آذر و شهید حججی و سخنرانی نمایندگان بسیج دانشجویی و تشکل ها و کانون های دانشجویی از دیگر بخش های این مراسم بود.


در پایان مراسم روز دانشجو، با حضور فرماندار بروجرد، خانواده های شهید محسن حججی و سهراب مصطفایی از دانشجویان برتر و فعال در عرصه های قرآنی، پژوهشی و ورزشی تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته