دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در واحد گرمی:

دخالت نابجا در امور دانشگاه باعث خروج از مسیر اصلی و هدف می‌شود

خبرگزاری آنا: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مراسم تکریم و معارفه سرپرستان واحد گرمی تصریح کرد: متأسفانه دخالت نابجای برخی‌ در امور دانشگاه باعث خروج مراکز آموزشی از هدف، روند و مسیر اصلی خود می‌شود.
کد خبر : 239

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی که در حکمی از سوی دکتر حمید میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرپرست جدید واحد گرمی منصوب شده بود و تکریم دکتر کیا قراری سرپرست سابق این واحد با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.


دخالت نابجا در دانشگاه باعث خروج از مسیر اصلی می‌شود


دکتر محمد روحی عیسی‌لو معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این مراسم با تقدیر از زحمات دکتر قراری گفت: انتظار می‌رود ریاست جدید در پیشبرد اهداف سازمان بیش از پیش تلاش کند. متأسفانه دخالت نابجای برخی‌ در امور دانشگاه باعث خروج مراکز آموزشی از روند و مسیر اصلی خود می‌شود.


وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر کارکنان و مسئولان شهرستان با ریاست واحد برای پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی شد.



پایه‌های تحریم‌های اقتصادی دشمن متزلزل شده است


فرماندار شهرستان مغان در این آئین با توجه به پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی گفت: پیشرفت امروزی مرهون خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان است.


محمود علائی با توجه به تلاش‌ها و هجمه‌های دشمنان در ضربه زدن به نظام اسلامی با بهانه‌های واهی از قبیل حقوق بشر و مباحث هسته‌ای گفت: با تلاش تیم هسته‌ای و مذاکرات هسته‌ای دولت تدبیر وامید، پایه‌های تحریم‌های اقتصادی دشمن متزلزل شده است.


فرماندار مغان کاهش قیمت نفت از سوی عربستان با هدف جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی را خودزنی دانست و گفت: عربستان با این اقدام خود 37میلیارد دلار به اقتصاد خود خسارت وارد کرد.



علائی برمشارکت و تلاش دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تولید علم و تبدیل علم به ثروت و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد و گفت: انتظار داریم دانشگاه‌ها در فعالیت‌های کلان شهرستان بویژه فعالیت‌های فرهنگی وحل مشکلات و توسعه شهرستان با تحقیقات علمی و پایان‌نامه‌های دانشجوئی مشارکت فعال داشته باشند.


استاندار، گرمی را شهرستان سدهای استان نامیده‌ است


فرماندار مغان با توجه به ایجاد زیرساخت‌های توسعه و عمران شهرستان مغان گفت: اکنون بزرگ‌ترین سد شمال غرب کشور در بخش انگوت با اختصاص 370 میلیارد تومان فعال است و 120دستگاه سنگین و 150نفر اشتغالزائی در چند شیفت کاری فعال هستند و 7 سد دیگر در بخش‌های انگوت، موران و مرکزی در دست مطالعه و احداث هستند به طوری که استاندار محترم، گرمی را شهرستان سدهای استان نامیده‌اند.



وی افزود: با احداث و تکمیل این سدها شاهد تحول جدی در اقتصاد و تولید کشاورزی و باغی شهرستان مغان خواهیم بود.


علائی اظهار کرد: با تلاش نماینده محترم مردم مغان در مجلس ردیف مرزی از محل اعتبارات ملی و همچنین اعتبارات اجرای شبکه پایاب سد عمارت مورد تصویب قرار گرفته است.


علائی همگان را به حفظ و تداوم آرامش موجود در فضای جامعه فرا خواند


فرماندار مغان قدمت تاریخی، آب و هوای مساعد و پتانسیل گردشگری و اخیرا «تصویب الحاق شهرستان مغان به منطقه آزاد تجاری ارس که از نتایج سفر ریاست جمهوری است را از دیگر ظرفیت‌های توسعه و پیشرفت شهرستان گرمی عنوان کرد.


علائی با توجه به آرامش موجود در فضای جامعه، همگان را به حفظ و تداوم این آرامش فراخواند و با تقدیر از خدمات دکتر قراری رئیس سابق، برای دکتر فیضی رئیس جدید آرزوی موفقیت کرد.



دستیابی به علوم با توجه به زیربنای اصلی دانش


اقبال عباسی، معاون نیروی انسانی استاندار اردبیل در این مراسم با ارج نهادن به واژه مقدس علم، گفت: دستیابی به علوم و فنون جدید بدون توجه به زیربنای اصلی دانش یعنی دانشگاه‌ها میسر نخواهد شد و زمانی این امر تحقق خواهد یافت که واحد‌های دانشگاهی اهداف بلند مدتی را در راستای علم و آموزش دنبال کنند.


برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گرمی برای کاهش وابستگی به شهریه


در ادامه مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی، با توجه به برنامه‌های خود برای توسعه واحد گرمی گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور کاهش وابستگی‌ها به شهریه دانشجویی و سوق دادن 12درصد شهریه‌ها به تولید علم در دانشگاه‌های آزاد است.



فیضی اضافه کرد: در سال آینده نیز این مقدار از 12 درصد به 16 درصد افزایش خواهد یافت. افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی واحد جزو اولویت‌های برنامه‌ این واحد دانشگاهی است. دانشگاه را از نو می‌سازیم، تلاش جمعی برای حفظ و احیای وضعیت دانشگاه در میان مراکز آموزشی استان و منطقه از برنامه‌های اصلی ماست.


در پایان این مراسم دکتر محمد فیضی زنگیر به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی انتخاب و معرفی و از زحمات دکتر قراری تجلیل شد.


فیضی، عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر و عضو شورای اسلامی شهر اردبیل است.


انتهای پیام/ع


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد فیضی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته