دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشی واحد ارومیه در گفت‌وگو با آنا:

لزوم بسترسازی برای مهیاکردن فضای پژوهشی در دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: مهم ترین هدف دانشگاه در حوزه پژوهش، فراهم کردن بستر مناسب برای ایجاد فضای پژوهشی است.
کد خبر : 238942

دکتر پژمان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به اهمیت امر پژوهش بویژه در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: برای مهیا کردن فضای پژوهش در دانشگاه ها ابتدا باید زیرساخت های آن از قبیل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایجاد شوند.


وی با اشاره به اخذ مجوز 3 مرکز تحقیقاتی در واحد ارومیه گفت: از سال گذشته تاکنون، موفق به اخذ مجوز 3 مرکز تحقیقاتی شامل مرکز تحقیقات آنتن و مایکروویو، روانشناسی و پایگاه داده ها و محاسبات پیشرفته شده ایم که امیدواریم در راستای پژوهش های کاربردی در جامعه مفید واقع شوند.


این مسئول ادامه داد: مجوز اولین مجله دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اخذ شده است و در روزهای آتی شاهد انتشار اولین شماره آن در خصوص رشته دامپزشکی خواهیم بود.


از سال گذشته تاکنون، موفق به اخذ مجوز 3 مرکز تحقیقاتی شامل مرکز تحقیقات آنتن و مایکروویو، روانشناسی و پایگاه داده ها و محاسبات پیشرفته شده ایم که امیدواریم در راستای پژوهش های کاربردی در جامعه مفید واقع شوند

محمدی به اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اشاره کرد و افزود: حفظ این رویه و پیشرفت ها مستلزم آن است که در ادمه شاهد تعامل سازنده بیش از پیش، با سایر دستگاه های اجرایی باشیم.


وی با اشاره به جایگاه واحد ارومیه در چاپ مقالات در پایگاه های معتبر تصریح کرد: واحد ارومیه در این زمینه رشد چشمگیری داشته است هرچند که نیازمند اقدامات موثر در راستای افزایش سطح پژوهش دانشگاه با سایر مراکز علمی و دانشگاه های معتبر جهان هستیم.


معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به فعالیت انجمن های علمی و پژوهشی واحد اشاره کرد و گفت: اکنون 16 انجمن علمی و پژوهشی در این واحد در حال فعالیت هستند که عمده فعالیت آنها در زمینه بازدید از مراکز علمی و صنعتی، سخنرانی های علمی و برگزاری کارگاه های غلمی آموزشی است.


وی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به موضوع پژوهش، تحقیق و پژوهش را دروازه ورود به خودکفایی و استقلال همه جانبه کشور در زمینه های مختلف عنوان کرد.


محمدی اظهار کرد: نقش پژوهش در پیشبرد و توسعه جوامع در حال توسعه و پیشرفته در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و تکیه بر ابتکارات و خلاقیت‌های به ودیعه نهاده شده از سوی خداوند متعال در وجود بشر و بهره‌برداری از قدرت شگرف اندیشه آدمی، فضای جدیدی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.


وی با اشاره به ضرورت محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش،گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است، لذا باید تمامی تلاش ها برای تحقق این خواسته معظم له صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ارومیه پژوهش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته