دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دری نجف‌آبادی:

دشمنان از تمام توان خود برای ایجاد تفرقه میان مسلمان استفاده می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: در شرایط حاضر که دشمنان از تمام امکانات و توان خود برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان استفاده می‌‌کنند، مسلمانان باید برای حفظ اقتدار و عزت اسلامی و همچنین شکست دشمنان، وحدت و انسجام داشته باشند و از مسائل تفرقه‌انگیز پرهیز کنند. 
کد خبر : 238858

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص)‌ و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت و با تدبیر امام خمینی(ره)، تمام مسائل مهم اسلام مانند قدس و وحدت امت اسلامی مورد توجه قرار گرفت.


وی با بیان اینکه وحدت موجب اقتدار و عزت اسلام می‌شود،‌ افزود: وحدت امت اسلامی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که جوامع اسلامی با آن مواجه بوده و هستند و دشمنان نیز بارها سعی ‌کردند تا با ایجاد تفرقه‌ میان مسلمانان از شرایط سوءاستفاده کنند.


امام جمعه اراک با تاکید بر همدلی، همراهی، تعامل و وحدت کلمه مسلمانان جهان در برابر دشمنان گفت: امام خمینی(ره) بیش از ۵۰ سال پیش، حساسیت‌ها را مطرح نمودند و بر وحدت امت اسلامی تاکید کردند؛ بعد از رحلت امام خمینی(ره)، این مسئله توسط مقام معظم رهبری با قدرت ادامه پیدا کرد و در همین راستا مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل‌بیت تاسیس شد که بیانگر اهمیت وحدت مسلمانان است.


وی ادامه داد: وحدت و همدلی مسلمانان موجب اقتدار و عزت و همچنین تامین منافع امت اسلامی در برابر دشمنان می‌شود و قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) نیز مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کند.


آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر ایجاد بستر‌های لازم برای تحقق وحدت اسلامی و اجرای برنامه‌های عملیاتی در این راستا اظهار کرد: هفته وحدت یک فکر، ایده و آرمان بزرگ است که تاثیرات بسیار زیادی دارد اما باید توجه داشته باشیم که این هفته به تنهایی کافی نیست بلکه باید برنامه‌های علمیاتی در راستای ایجاد وحدت در تمام سال اجرا و پیگیری شود.


وی تصریح کرد: وحدت به معنی این نیست که شیعه، سنی شود و یا سنی، شیعه شود بلکه وحدت به معنای این است که تمام مسلمانان جهان و مذاهب اسلامی، به منظور پیشرفت، اقتدار، عزت و پیروزی بر دشمنان به مشترکات توجه کنند و منافع و مصالح اسلام را مد نظر قرار دهند.


نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر که دشمنان از تمام امکانات و توان خود برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان استفاده می‌‌کنند، مسلمانان باید برای حفظ اقتدار و عزت اسلامی و همچنین شسکت دشمنان، وحدت و انسجام داشته باشند و از مسائل تفرقه‌انگیز پرهیز کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته