دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1396 - 17:48
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

موقوفات مهمترین نشانه تمدن اسلامی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: «موقوفات مهمترین نشانه تمدن اسلامی است؛ نمادهای تمدن اسلامی مساجد مراکز مذهبی و مراکز پژوهشی است که بیشتر این مراکز هم موقوفه هستند. لذا داعش برای از بین بردن این تمدن این مراکز را از بین می برد.»
کد خبر : 238754

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا؛ کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امروز (514 آذر 1396) در حالی در محل سالن اجلاس سران پیگیری شد که حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، از وقف به عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای تمدن و فرهنگ اسلامی یاد کرد.
محمدی در سخنرانی خود از نقش وقف در اخلاق، توسعه پدیده مسجد در کشورهای اسلامی سخن گفت و اعلام کرد تمام مساجد در جوامع اسلامی جزو موقوفات محسوب می شوند.
وی از دیگر فواید وقف در جامعه اسلامی را ترویج کتابخانه‌ها و فرهنگ تعلیم و تربیت، تربیت طلاب دینی، ساخت درمانگاه‌ها و مجموعه‌های بهداشتی و رفع و رجوع موضوع عدالت اجتماعی در جامعه دانست.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: «مسئله دیگر بحث نیات واقفین است که تا به حال به 80 نوع نیت رسیده است. البته غالبا برای رفع فقر و کمک به پرورش و تربیت عالمان است.»


محمدی در مورد ضرورت توجه به وقف در تمدن اسلامی، تصریح کرد: «موقوفات مهمترین نشانه تمدن اسلامی است؛ نمادهای تمدن اسلامی مساجد مراکز مذهبی و مراکز پژوهشی است که بیشتر این مراکز هم موقوفه هستند. لذا داعش برای از بین بردن این تمدن این مراکز را از بین می برد. بنابراین از الزامات پرداختن به تمدن اسلامی احیا بیش از پیش فرهنگ وقف است»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب