دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو

روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در پیام‌ها و بیانیه‌ای جداگانه به مناسبت روز دانشجو این روز را تبریک گفته و بر استمرار مبارزه با استکبار تأکید کردند.
کد خبر : 238010

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پیامی روز دانشجو را تبریک گفت.


در متن پیام طهرانچی آمده است: در تاریخ ایران زمین، شانزدهم آذرماه روزی است که در آغازین روزهای حضور پس از کودتای آمریکایی 28 مرداد، اعتراض همه جانبه دانشجویان به حضور آمریکا شکل گرفت و البته آن اعتراض در این سرزمین با تاریخ کهن نشان از هوشیاری و استکبارستیزی دانشجویان ایران عزیز ما دارد و به درستی به نام والای روز دانشجو نام گذاری شده است. بی شک روز دانشجو روز پاسداشت استکبارستیزی ملت بزرگ ایران است و این جهاد که امروزه در صحنه جهاد علمی تجلی گر شده است همچنان در این سرزمین به نیکی ادامه دارد.


بر خود فرض می دانم این روز مبارک را که مصادف با سالروز ولادت اسوه نیک انسانیت و انسانها خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی صل الله علیه وآله و فرزندش امام جعفرصادق علیه اسلام است تبریک عرض نمایم و امید به روزهای پر از موفقیت برای شما آینده سازان این سرزمین باشم.


در پیام عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی آمده است: 16 آذر یاد آور رشادت و از جان گذشتگی دانشجویانی است که در برابر نظام سلطه، پایمردی و ایستادگی نمودند و سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کرده‌اند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.


یاد و خاطره شهدای دانشجوی انقلاب اسلامی، مدافع حرم و به ویژه شهدای عرصه علمی کشور را گرامی می‌دارم و از دانشجویانی که علاوه بر کسب فضایل اخلاقی، دینی و بصیرت سیاسی، باتمام توان خود برای تحقق مرجعیت علمی کشور تلاش می کنند، قدردانی نموده و روز دانشجو را تبریک عرض می‌نمایم. از همه دانشجویان عزیز و آگاه می خواهم با الهام از سیره سیاسی الهی امام امت (ره) و نصایح رهبر فرزانه انقلاب، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی خود را حفظ کنند. توفیقات روزافزون شما عزیزان را در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: شانزدهم آذر، سالگرد شهادت سه تن از دانشجویان آرمان خواه دانشگاه تهران، یادآور واقعه ای عظیم در تاریخ مبارزات ضداستکباری جنبش دانشجویی ایران است.


به گزارش خبرنگار آنا از اراک، دکتر عباسعلی حیدری به مناسبت گرامیداشت 16آذر در پیامی روز دانشجو را تبریک گفت و اظهار کرد که شانزدهم آذر، سالگرد شهادت سه تن از دانشجویان آرمان خواه دانشگاه تهران، یادآور واقعه ای عظیم در تاریخ مبارزات ضداستکباری جنبش دانشجویی ایران است. شانزدهم آذر سال 1332، یادآور شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و مهدی شریعت رضوی است که با خون خود از کیان کشور در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمان دفاع کردند. شهیدانی که سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی وآزادی خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.


نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ثمره خون این شهیدان و ده ها هزار شهید دیگر است به پاس بزرگداشت یاد و خاطره همیشگی این شهیدان، 16 آذر را به نام «روز دانشجو» نام گذاری کرد تا ضمن ارج نهادن به روحیه ضداستکباری این سه شهید دانشجو بر ادامه راه آنان در مبارزه با نظام سلطه تأکید نماید.


پس از پیروی انقلاب اسلامی و در جریان دفاع مقدس نیز جنبش دانشجویی بر اساس تکلیف انقلابی و دینی توام با تلاش در صحنه جهاد علمی و تحصیل علم در جبهه های جنگ تحمیلی همگام با سایر اقشار مردم انقلابی ایران اسلامی حضور یافته و با رشادت ها و مجاهدت های به یادماندنی فصل ماندگاری را از نقش دانشجویان در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تاریخ این مرزو بوم از خود بر جای گذاشته و در این رهگذر تعداد زیادی از جوانان پاک و انقلابی در راه دفاع از اسلام و میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. اگر چه از شهادت دانشجویان شهید مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا قریب به 60 سال می گذرد اما هنوز طراوت آرمان خواهی، عدالت طلبی، استکبار ستیزی، نقد و پرشس گری در دانشجویان امروزی وجود دارد.


اینجانب علاوه بر بزرگداشت این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو از سایر تشکل ها و مجموعه های دانشجویی انتظار دارد که با تکیه بر روح آرمان گرایی، نیازهای اساسی جامعه را سرلوحه مطالبات خود قرار دهند و با اجتناب از بازی‌های سیاسی با بصیرت و روشن بینی و مجاهدت در عرصه علمی و فرهنگی آینده ای روشن و عاری از وابستگی را برای میهن اسلامی مان رقم بزنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به مناسبت ۱۶ آذر با صدور پیامی خطاب به دانشجویان، این روز بزرگ تاریخی را به یکایک دانشجویان به خصوص دانشگاهیان استان هرمزگان و واحد بندرعباس صمیمانه تبریک گفت و برای آنان آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.


رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس در این پیام با اشاره به شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲ ، وگرامی داشت روح بلند سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران ، شهیدان احمد قندچی،مصطفی بزرگ نیا وشریعت رضوی دراعتراض به دخالتهای امریکا وانگلیس درامور ایران وسفر "ریچارد نیکسون" معاون رییس جمهوری امریکا به تهران،گفت: این روز به عنوان یک سند ماندگار با عنوان استکبار ستیزی،استقلال طلبی و عدالت خواهی در تاریخ این سر زمین ماندگار شد.


وی در این پیام به دستاوردهای بزرگ این روز اشاره کرد و افزود: در۱۶ آذر نقش برجسته جنبش دانشجویی به حدی روشن است که دانشجوی و‌لایت‌مدار ایرانی با شناخت عمیق ازسیاست‌های استعماری غرب ودرک صحیح ازشرایط دنیای امروز پس ازنزدیک به ۶۰ سال ازآن واقعه،هنوز آگاهانه در مسیر انقلاب حرکت می کند.


باقری در این پیام، با تاکید بر حفظ و پاسداشت آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، دانشجویان را به حرکت در مسیر انقلاب ، امام و رهبری دعوت می کند و می افزاید : دانشجوی آگاه باید مسیر مبارزه را بشناسد و از ارزش های انقلابی خود عدول نکند تا بتواند در رسیدن به عدالتخواهی ، استکبار ستیزی و استقلال طلبی اشتباه نداشته باشد.


وی در ادامه این پیام با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی می افزاید: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت استکبار ستیزی و عدالت خواهی بنا شد و با همت مردمی شکل گرفت و توانست نیمی از خواسته های علمی، فرهنگی و.... دانشجویان این سرزمین را برآورده سازد و مایه افتخار نظام اسلامی شود.


معاونت فرهنگی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو بر استمرار مبارزه با استکبار تأکید کردند.


در این بیانیه آمده است: «16 آذر، روز آزادگی، روز مبارزه با استعمار و استکبار جهانی، روز مبارزه با حکومت کودتا و حکومت استبداد شاهنشاهی، روز مبارزه با وابستگی ایران به آمریکای جهان خوار است؛ 16 آذر روزی است که خون سه دانشجوی مبارز و متعهد و روشنفکر صحن دانشگاه را رنگین کرد.»


در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: «ما اعضای بسیج اساتید و دیگر استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با گرامیداشت روز دانشجو و احترام به خون شهدای دانشجو از سال 1332 به بعد اعلام می‌کنیم که در تمامی عرصه‌های مبارزه با استکبار جهانی و هرگونه استبداد، در کنار دانشجویان عزیز و مبارز ایستاده‌ایم و همچنین اعلام می کنیم که با دانشجویان عزیزی که علاوه بر عرصه‌های مبارزه با استتعمار در عرصه‌های علم و فناوری و تکنولوژی مخصوصاً انرژی هسته‌ای که امروز تحصیل و تربیت در آنها برنده‌ترین حربه و کوبنده‌ترین استراتژی علیه نظام سلطه استکبار است همراهی خواهیم کرد.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با انتشار پیامی فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به خصوص دانشجویان عزیز تبریک گفت.


به گزارش خبرنگار آنا، در پیام دکتر پژمان شعبانی آمده است: «بدون شکّ، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.


آن نهال که امروزه به درختی تنومند و استوار تبدیل شده، حال به دست شما عزیزان سپرده شده است و این مسئولیتی بس سنگین و بزرگ است که همه ملّت و بخصوص شما دانشجویان مسلمان که به حق سردمداران پیشرفت و ترقّی این کشور هستید، در قبال آن وظیفه دارید.


دانشجو به عنوان نیروی فعال و پویای هر جامعه و بازوی توانمند علمی هر کشورمی‌باشد و امروزه نیروی انسانی عالم و آگاه مهم‌ترین پارامتر توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی می‌باشد.


دانشجوی آگاه با الهام از سیره سیاسی الهی امام امت، نصایح رهبر فرزانه انقلاب و حرکت در خط سرخ شهادت، توانسته است دور از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی خود را حفظ کند.


اینجانب 16 آذر ماه را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجوی مسلمان گرامی داشته و آن را به تمامی اصحاب علم و اندیشه در کشور خاصه دانشجویان و اساتید وارسته و بزرگوار دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در واحد ماهشهرتبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت همه دانشجویان تلاشگر و مومن ایرانی را در جهت تولید علم و تلاش روزافزون در جهت نیل به اهداف بلند نظام اسلامی تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) از خداوند منان خواهان و خواستارم.


دکتر حسین زینلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مناسبت فرارسیدن شانزده آذر و روز دانشجو پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است: حادثه 16 آذر 1332 نماد بصیرت، عدالت خواهی و استکبارستیزی و نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‌های سیاسی دانشجویان نظام اسلامی علیه استکبار و استبداد است؛ این روز تاریخی که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده آغازگر جریانی است که در آن دانشجویان ایران اسلامی با بصیرت، دشمن‌شناسی،اقتدار، عزت و پایمردی در مقابل زورگویی های مستکبرین و سلطه خواهان ایستادگی کردند و در این مسیر جان خود را اهدا کردند و ما با تاسی به این هدف بزرگ و آرمانی هم پیمانیم که آن را ادامه دهیم.


دانشجویان و آینده سازان ایران اسلامی: آرمانگرایی در طول دوران مبارزات دانشجویان این مرز و بوم بعنوان یک شاخصه مهم مایه برکات و ثمرات فراوانی داشته است و امروز نیز باید باور داشته باشیم که آرمانگرایی همان استکبارستیزی، بصیرت، دشمن شناسی و علاوه بر آن پیشرفت علمی و دست یافتن به قله‌های رفیع تکنولوژی است که مسیر نظام اسلامی را برای رسیدن به اهداف عالیه خود هموارتر و آسانتر خواهد کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت با گرامیداشت روز 16آذر عنوان کرد که توسعه و تعالی کشور در ساحت های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی مدیون جوانان پرتوان، خلاق و استکبارستیز است.


دکتر آذر اسکندری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در پیام خود به مناسبت این روز آورده است: 16 آذر، روزی افتخارآمیز در تاریخ ایران و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزاد مرد و آگاه پرچم بیزاری از تاریکی ها، ظلم، استبداد و استکبار را بر دوش کشیده و چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن نگه داشتند.


در چنین روزی مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی، در اعتراض به سفر نیکسون به کشور و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران، در برابر گلوله های رژیم منحوس پهلوی سینه سپر کردند و عهدنامه خود با اسلام و مبارزه با ظالمان را با سرخی خونشان امضاء کردند تا پایه های زنگار گرفته حکومت 2500 ساله طاغوت به لرزه بیفتد.


16 آذر، یادآور دلیری دانشجویان و روز تکریم از این قشر نخبه جامعه است. این چشمه جوشان استعداد، همچنان سرزنده است و هر زمان که نیاز کشور اقتضاء کند، با وجود خویش درخت آزادی را آبیاری می کنند؛ چنانچه در امتداد آن سه یار دبستانی، علی محمدی ها، احمدی روشن ها، قشقایی ها و شهریاری ها سر بر می آورند و این امر نشان می دهد که دانشجویان و دانشگاهیان، همچنان در تمام صحنه های حساس کشور حضوری تاثیرگذار دارند.


اینجانب ضمن پاسداشت 16 آذر و تبریک این روز به آحاد دانشجویان، بویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت، انتظار دارم دانشجویان عزیز همچون همیشه در کنار تعلیم، تزکیه و حساسیت به تحولات کشور و جامعه را نیز وجهه همت خود قرار داده و برای همیشه، عَلَم آزادگی و استکبارستیزی را برافراشته نگه دارند.


متن پیام دکتر حسین منفرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو: آرمان گرایی ملت قهرمان و ولایت مدار ایران اسلامی در طول دوران مبارزات دانشجویان این مرز و بوم به عنوان یک شاخصه مهم مایه برکات و ثمرات فراوانی بوده است که از جوشش خون های نهضت تشییع حاصل شده است. 16 آذر که نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد یادآور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند. دانشجوی آگاه با الهام از سیره سیاسی الهی امام امت، نصایح رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای و حرکت در خط سرخ شهادت، توانسته است دور از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان، استقلال طلبی،آزادی خواهی و استکبار ستیزی خود را حفظ کند.


دانشجویی که در مکتب حسینی بالنده و رشد یافته است در همه عرصه های علمی، سیاسی و اجتماعی با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، حاضر شده و به عنوان نیروی محرکه فکری جامعه باعث بالندگی کشور اسلامی ایران می شود.


امروز استکبار جهانی و در راس آن صهیونیسم جهانی در پی آن است تا با سست کردن پیوندهای عمیق دانشجو با خط ولایت و پیشرفت کشور را متوقف نماید. ترور نخبگان میهن عزیزمان، مصداق بارز برنامه بلند مدت امپریالیسم است اما مجاهدت دانش پژوهان، دشمن را قطع یقین مایوس خواهد کرد.


اینجانب ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن ایام میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، 16 آذر ماه را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجویان مسلمان گرامی داشته واز خداوند منان برای دانشجویان و دانشگاهیان عزیز عزت، سربلندی و سلامتی خواستارم.


متن پیام تبریک دکتر علی یعقوبی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان به شرح زیر است: بدون شکّ، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.


16 آذر که نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.


نامگذاری این روز به نام مقدس دانشجو تلنگری است تا دانشجویان، جایگاه خطیر خود را در تعیین سرنوشت کشور فراموش نکنند و با شناخت کامل از تحولات درونی و بیرونی کشور با تلاش‌های شبانه‌روزی خود موجبات آزادی و پیشرفت کشور را فراهم کنند.
دانشجوی آگاه با الهام از سیره سیاسی الهی امام امت ، نصایح رهبر فرزانه انقلاب و حرکت در خط سرخ شهادت ،توانسته است دور از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی خود را حفظ کند.


اینجانب 16 آذر ماه را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزیدانشجوی مسلمان گرامی داشته و توفیقات روزافزون شما عزیزان را درهمه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.


دکتر سیف الدین آب برین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو در پیامی فرارسیدن 16 آذر روز بزرگداشت دانشجو را تبریک گفت. در این پیام آمده است: دانشجو یعنی تحرک،تحرکی در راستای سربلندی سرزمین عاشقان و شهدا، تحرکی که سر مقصد آن عزت،شرافت،بالندگی،نشاط و دستاوردهای علمی است که فارغ از دوستان،دشمنان نیز بر آن اذعان داشته و در مقابلشان سر فرود آورده اند.


دانشجو به عنوان نیروی فعال و پویای هر جامعه و بازوی توانمند علمی هر کشورمی باشد و امروزه نیروی انسانی عالم و آگاه مهمترین پارامتر توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی ،دانشجو به واسطه جوانی، اهداف آرمان گرایانه و مطالبه گر ارائه می نماید.


امروز کشور عزیزمان ایران، بیش از هر زمان دیگری، به تحرک و پویایی دانشگاه و دانشجویان فرهیخته برای اعتلای بیشتر نیاز دارد و این جوانان تحت فرامین مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف بلند دولت محترم تدبیر و امید گام برداشته و با کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت، زمینه رشد علمی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را فراهم نماید.


اینجانب ۱۶ آذر روز دانشجو را به اصحاب علم و اندیشه در کشور خاصه دانشجویان و اساتید وارسته و برجسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روزافزون شما عزیزان را در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.


به گزارش خبرنگار آنا دکتر مهدی فتح اله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در پیامی روز دانشجو را تبریک گفتدر متن پیام آمده است: شانزدهم آذر ماه که روز اعتراض همه جانبه دانشجویان وطن عزیزمان به حضور آمریکای جنایتکارمی باشد. نشان از هوشیاری ، درایت ،توانمندی و استکبار ستیزی جوانان فرهیخته این مرزو بوم است.این جانب ضمن تبریک و گرامیداشت این روز تاریخی به دانشجویان ارجمند توصیه می کنم همواره این روز بزرگ تاریخی را الگویی برای نقش آفرینی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داده و با حضور در صحنه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری همراه و همگام بوده و همواره یاد و خاطره شهدای دانشجورا گرامی داشته و با تکیه بر روح آرمان گرایی، بصیرت، روشن بینی و مجاهدت در عرصه های علمی آینده ای روشن را برای رسیدن به توسعه و خود کفائی میهن عزیزمان رقم بزنند.


به گزارش خبرنگار آنا، در متن پیام روز دانشجو دکتر محمد حیدری نارمندی رئیس واحد حاجی آباد آمده است: 16آذرماه روز گرامیداشت روز دانشجو، روزی است که فریاد استکبار ستیزی دانشجویان در برابر نظام سلطه و طاغوت طنین انداز شد و جوانان انقلابی گروه گروه و دسته دسته در برابر زیادی خواهی های آمریکائی ها جوانمردانه ایستادند.


گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16آذر تداعی کننده مردانگی و ازخودگشتگی و ایثار دلیر مردانی است که دل در گرو انقلاب اسلامی داشتند و دغدغه صعود دانشجویان به قله ها و درجات علمی این انقلاب داشتند و از کیان انقلاب در برابر دخالت های بیگانگان مردانه دفاع کردند و سندی ماندگاری را در تاریخ انقلاب رقم زدند.


دانشجویان انقلابی امروز باید با الهام از سیره سیاسی الهی امام امت،رهبر فرزانه انقلاب و دین مبین اسلام از ارزشهای انقلاب و اسلام دفاع کنند تا هیچ کشور استکباری نتواند خللی را در ادامه این مسیر صحیح و الهی وارد کند گرچه بحمدلله با وجود جوانان بیدار نهال این انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است و ثمره آن را در کشور جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم.


اینجانب 16 آذر ماه شهادت سه شهید گرانقدر دانشجو را گرامی می دارم و گرامیداشت روز دانشجو را به تمامی اصحاب علم و اندیشه بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت همه دانشجویان تلاشگر را از درگاه ایزد منان خواستارم.


سراج الدین محبی سرپرست واحد قشم با تبریک به مناسبت اعیاد ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) روز دانشجو را روز تأکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت مادی و معنوی دانست.


محبی با بیان اینکه امروزه در هر نظامی، دانشگاه محلی برای تولید علم و نوآوری است. بدون تردید در این دنیای بزرگ و این طبیعت سترگ، ناشناخته های فراوانی جهت پژوهش وجود دارد. تولید علم یعنی پیمودن راه هایی که دیگران نرفته اند
وی در خصوص ارتباط دانشجو و بصیرت سیاسی گفت: دانشجوی سیاسی مطلوب در نظام اسلامی، به کسی گفته می شود که در دانشگاه، به درجه بالایی از بینش و درک سیاسی رسیده و در قبال سرنوشت خود، جامعه ومسائل سیاسی حساسیت لازم را نشان دهد.


سیاسی بودن دانشجو بدین معناست که یک دانشجوی متعهد، تنها نباید در محور مسائل فردی وشخصی خود متمرکز باشد و از رویدادهای جامعه وجهان غافل مانده و نسبت به آن بی تفاوت باشد، بلکه باید با اصول و مبانی منطقی و معقول، به تحلیل حوادث و رویدادهای جهانی و داخلی بپردازد و موضع مناسب و قاطع اتخاذ کرده و حساسیت لازم را دارا باشد.


دکتر کیان پهلوان افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر: ۱۶ آذر دیگری از راه رسید. اگر ۶۴ سال پیش فریاد آزادیخواهی، استقلال طلبی و ندای مبارزه با استبداد و استکبار ستیزی دانشجویان مسلمان ایران عزیز را حاکمان جور و ستم برنتابیدند و باعث شهادت سه دانشجوی استبداد ستیز آن زمان شدند، امروز هم شاهد تداوم این جریان آرمان خواهانه توسط فرهیختگان کفر ستیز کشور عزیزمان هستیم.


بزرگترین دست آورد امروز نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی استقلال، آزادی و امنیت پایداری که باعث تحسین جهان شده است، مرهون مجاهدت جوانان انقلابی و رشیدی است که با اهدای خون خود نظام شکوهمند جمهوری اسلامی ایران را با رهبری حکیمانه امام راحل مان بنیان نهادند. اگر دیروز ادامه دهنده راه آن شهیدان را در قامت شهیدان دانشجوی هشت سال دفاع مقدس دیدیم، امروز هم جلوه آن راه مقدس را در برچیدن شجره خبیثه حکومت خودخوانده داعش توسط دانشجویان شهید مدافعین حرم شاهد هستیم.
امروز دانشجوی با بصیرت ایران اسلامی با الهام از سیره الهی - سیاسی امام امت ، نصایح رهبر فرزانه انقلاب و حرکت در خط سرخ شهادت ،توانسته است دور از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان، استقلال خواهی، آزادی و عدالت طلبی و روحیه مبارزه با استکبار خود را حفظ کند.


ضمن عرض تبریک این روز بزرگ به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجوی مسلمان ایرانی، یادوخاطره شهدای دانشجو را گرامی داشته و از خداوند متعال توفیق روزافزون شما دانشجویان عزیز را در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی مسئلت دارم.


پیام امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان : شانزدهم آذر ماه یادآور بصیرت سیاسی دانشجویان در برابر استکبار و امپریالیسم غرب و تعهد به آرمانی است که استقلال طلبی، آزادی خواهی و عدالت طلبی مشخصه های اصلی آن است.


این روز را که حقیقتا می توان نماد پویایی و نشاط سیاسی دانشجو و دانشگاه قلمداد کرد جلوه ای تاریخی از خواستاری اصل تعیین سرنوشت است که صدای آن لرزه بر اندام دیکتاتوری و استبداد داخلی و بیگانگان طمعکار انداخت.


شانزدهم آذر و روز دانشجو بهانه ای است تا مجموعه دانشگاه و دانشجویان به یادآوری این حقیقت بپردازند که دانشجویان سرمایه واقعی نظام جمهوری اسلامی و بلکه سرمایه راستین امت اسلامی و مایه روشنی چشم پیامبر و اولیای دین هستند که باید با پشتکاری در طلب علم و دانش و دستیابی به علوم و فناوری های تازه و بومی در مقابله با بیگانگان و دشمنان انقلاب و دین و قرآن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را برافراشته سازند و ندای آزادی و عدالت اسلامی را طنین انداز کنند.


این روز را به همه دانشجویان تبریک عرض می کنم و امید است عزیزان دانشجوی ما با حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و نبوی و تبعیت از آموزه های سیاسی و انقلابی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) در جهت استمرار انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت همه جانبه ایران عزیز قدم بردارند.


پیام تبریک انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو: سلام و سپاس و درود خاص خداوند متعال بر همه کسانی که عشق و ایمان به خدای صاحب عرش عظیم را توشه سفر ابدی خویش قرار دادند و جهاد و مبارزه در صراط مستقیم را بر زندگی فانی دنیا ترجیح دادند.


١٦ آذر (روز دانشجو) یاد و خاطره دانشجویان با بصیرت دانشگاه تهران است که با خون خود نهال مبارزه مردم ایران در راه استبدادستیزی، استقلال خواهی و آرمان خواهی را آبیاری کردند. دانشجویان آگاه و بابصیرت ما، الگوی تمام نما و چشم بینای ملت هستند که پیشقراول حرکت استبداد ستیزی بوده و هستند و نسبت به همه حوادث و رویداد های جامعه حساس و مسئولیت پذیرند. دانشجویان که بدون شک گنجینه های ارزشمند امروز و فردای ایران اسلامی هستند برای رشد علمی و پیشرفت کشور در همه حوزه ها با نشاط و مسئولیت پذیری و روحیه جهادی ورود خواهند کرد و در جهت رفع مشکلات کشور همراه و همگام با مسئولین نقش آفرینی خواهند کرد. اینجانب فرارسیدن ١٦ آذر (روز دانشجو) را به جامعه دانشگاهی ایران اسلامی، دانشجویان دانشگاههای بوکان به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم با حضور دانشجویان عزیز در عرصه های مختلف، روز به روز شاهد پیشرفت و تعالی کشور در همه زمینه ها باشیم. سلامتی، تندرستی، شادکامی و موفقیت همه دانشجویان را از درگاه حضرت حق خواسته و خواهانم.


دکتر علیرضا حیدرئی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با صدور پیامی ضمن گرامی‌داشت 16 آذر سالروز شهادت شهدای دانشجویی جنبش دانشجویی، روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و برای ایشان توفیق روز افزون مسئلت کرد.


به گزارش خبرگزاری آنا، بخشی از متن پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان به مناسبت روز دانشجو به شرح زیر است: نام‌گذاری روز 16 آذر به نام «دانشجو» باعث ایجاد انگیزه در بین دانشجویان می‌شود تا جایگاه خطیر خود را در تعیین سرنوشت کشور فراموش نکنند و با شناخت کامل از تحولات درونی و بیرونی کشور با تلاش‌های شبانه‌روزی خود موجبات پیشرفت و استقلال همه جانبه کشور را فراهم کنند.


دانشجویان عزیز، شما سردمداران پیشرفت و ترقّی این کشور هستید و اینک که نهال انقلاب اسلامی با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های زیاد به درختی تنومند و استوار تبدیل شده و به شما سپرده شده استیقیین داریم برای حفظ و بالندگی بیشتر این انقلاب در عرصه داخلی و بین المللی احساس مسئولیت خواهید کرد و با الهام از سیره سیاسی الهی امام امت (ره)، نصایح رهبر فرزانه انقلاب، حرکت در خط سرخ شهادت و با حفظ روحیه استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی برای رسیدن به این هدف مقدس همت خواهید گماشت و شک نکنید که دعای خیر مردم برای دست‌یابی به اهداف والای انقلاب اسلامی بدرقه راهتان خواهد بود.


اینجانب ضمن گرامیداشت 16 آذر، سالروز شهادت دانشجویان شریعت رضوی - قندچی – بزرگ نیا از شهدای والا مقام جنبش دانشجویی که در برابر استکبار ایستادند و به فیض شهادت نایل شدند، روز دانشجو را به شما دانشجویان و خانواده بزرگ دانشگاه تبریک و تهنیت می‌ گویم و توفیق روزافزون شما عزیزان را در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.


دکتر باده یان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر به مناسبت فرا رسیدن شانزدهم آذر، روز دانشجو، این روز را به جامعه دانشگاهی و دانشگاهیان واحد زاهدشهر تبریک و تهنیت گفت.


در پیام وی آمده است: 16آذرماه روزدانشجو، یادآور رشادت وشجاعت دانشجویان فهیمی است که با درک عمیق خود نسبت به رژیم وابسته پهلوی و حامیان او در نظام سلطه اعتراض و با خون خود ظلم ناپذیری و حق طلبی دانشجو را امضا کردند.


روز دانشجو، روزی است که جنبش دانشجویی، استقلال خواهی و مخالفت با استعمار را به نمایش گذاشت تا همیشه بعنوان پرچمدار بیداری و نماد آگاهی بماند. دانشجو و دانشگاه، بعنوان مغز متفکر جامعه می تواند جامعه اسلامی ما را به مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون سازد.


در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، 16 آذرماه را به عنوان نماد آزادگی و استکبارستیزی دانشجوی مسلمان را گرامی داشته و از خداوند متعال برای دانشجویان و دانشگاهیان عزیز عزت، سربلندی و سلامتی خواستارم.


انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد و خواستار حضور فعال و اثربخش دانشجویان در جامعه شد.


در این بیانیه آمده است: شانزدهم آذرماه یادآور خاطره سه دانشجوی شهیدی است که حضور در صحنه و عمل به موقع را به ما آموخته اند و این همان چیزی است که امروز نیز جامعه اسلامی و به ویژه دانشگاهها نیاز مبرم به آن دارند . انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تبریک به دانشگاهیان محترم که مقارن با هفته وحدت و ولادت سراسر رحمت فخر عالم حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق (ع) است، از آنان درخواست می نماید همچون گذشته در صحنه دانشگاه حضور فعال و اثر بخش داشته و با نقد سازنده خود مسئولان دانشگاه را در راه رسیدن به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی یاری نمایند.


به گزارش خبرنگار آنا شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز با ارسال بیانیه ای ضمن تبریک فرا رسیدن شانزدهم آذرماه روز دانشجو به دانشجویان، تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است:در سیر تحولات تاریخی ایران اسلامی، جریان جنبش دانشجویی همواره نقشی کلیدی و تحول ساز در عرصه های سیاسی و اجتماعی ایفا کرده است. شهادت 3 دانشجوی شهید در 16 آذرماه سال 1332 در اعتراض به استکبار جهانی،نماد ماندگار این حرکت آرمان گرا و آزادی طلب بوده و خواهد بود.


امسال نیز روز دانشجو با تحولات و حوادث مهم منطقه ای و جهانی همراه بوده است، شکست سیاست های استماری در منطقه از نابودی جریان منفور داعش تا شکت در نسل کشی مردم مظلوم یمن و بحرین باعث سرخوردگی استکبار جهانی شده است.


تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در انتقال پایتخت رژیم اشغالگر قدس از تلاویو به بیت المقدس، آتش خشم و انزجار مردم منطقه و جهان اسلام را علیه نقشه های شوم آمریکای جنایتکار برافروخته و می طلبد تا جریان دانشجویی در این روز بزرگ از حقوق مردم مظلوم فلسطین و قبله اول مسلمانان دفاع نماید. دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن محکومیت این حرکت اعلام همبستگی همیشگی خود را بار دیگر به گوش ملت مظلوم فلسطین خواهد رساند و اعلام می دارد جوانان به ویژه دانشجویان در این مقطع حساس جهان باید همچون گذشته بیدار و هوشیار به مسائل جهان به ویژه ترفندهای از پیش باخته استکبار جهانی باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته