دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی در قزوین:

نخستین مرکز "یون درمانی" در کشور احداث می‌شود

دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی از ساخت مرکز یون درمانی با همکاری کشور اتریش و با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر : 237829

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، علی اصغر زارعان ظهر امروز در دیدار با استاندار قزوین که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های ملی و تحقیقاتی استان قزوین از ظرفیت و بستر خوبی برخوردار بوده که در این مسیر به توسعه علمی و اقتصادی نیز دست می‌یابد.


وی بیان کرد: قزوین با اجرای طرح‌هایی همچون چشمه نور به قطب علمی کشور تبدیل خواهد شد که به منظور تحقق این مهم باید دستگاه‌های اجرایی مختلف زمینه و بستر موردنیاز را فراهم کرده و تعامل خوبی داشته باشند.


دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های علمی و فناوری خاطرنشان کرد: احداث مرکز تحقیقات هسته‌ای در قزوین در دستور کار بوده چراکه در ارتقاء جایگاه استان و بسترسازی برای طرح‌های علمی نقش بسزایی دارد.


زارعان افزود: برای ایجاد مرکز تحقیقات هسته‌ای به 40 هکتار زمین نیاز بود که اداره‌کل راه و شهرسازی استان در این زمینه مشارکت خوبی داشت و با این روند به زودی فاز نخست اجرایی این طرح آغاز خواهد شد و این مرکز در واقع یک شهرک تحقیقاتی مهم در کشور بوده که می‌تواند به اقتدار علمی کشور کمک کند.


وی عنوان کرد: دبیرستان هسته‌ای قروین نیز در حال احداث بوده که براساس پیش‌بینی‌ها تا 14 ماه آینده این طرح تکمیل می‌شود که گامی موثر در استعدادیابی جوانان فرهیخته و توانمند به شمار می‌رود.


دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی از ساخت مرکز یون درمانی با همکاری کشور اتریش و با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان خبر داد.


منبع:‌تسنیم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته