تامین کتاب دانشآموزان با نیازهای ویژه در مناطق زلزلهزده/ ادامه تحصیل متوقف نشدهاست
محسن غفوریان، معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور در گفتوگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت تحصیل دانشآموزان با نیازهای ویژه در مناطق زلزلهزده، گفت: در این حادثه خوشبختانه گزارشی از فوت یا مصدوم شدن دانشآموزان با نیازهای ویژه و معلمان آنها نداشتیم به همین جهت بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه اقدامات ادامه تحصیل دانشآموزان در مدارس و یا چادرها آغاز شد.
وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات حاصل شده پنج واحد آموزشی آموزشوپرورش استثنایی کشور در حادثه زلزله کرمانشاه دچار آسیب یا تخریب صد درصد شده است.
غفوریان با بیان اینکه برای بازسازی واحدهای آموزشی با دولت و خیرین رایزنیهایی صورت گرفته است، یادآور شد: امیدواریم با رایزنیهای صورت گرفته بتوانیم امکان ادامه تحصیل دانشآموزان را در مدارس ایمن فراهم کنیم.
معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور درباره امکانات آموزشی لازم برای ادامه تحصیل دانشآموزان، یادآور شد: در این حادثه کتاب درسی دانشآموزان کاملا از بین رفته بود به همین دلیل اقدامات لازم برای چاپ و ارسال کتابهای درسی آغاز شد و اکنون دانشآموزان به کتابهای درسی دسترسی دارند.
وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم تعلیم و تربیت دانشآموزان دچار وقفه نشود، خاطرنشان کرد: در همین راستا گروههایی از اداره آموزشوپرورش استثنایی کشور برای ارائه خدمات مشاورهای به دانشآموزان وارد عمل شدند.
غفوریان درباره فضای آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه، گفت: با توجه به اینکه برخی مدارس غیرقابل استفاده شده بودند ادامه روند آموزشی دانشآموزان در چادرهای امدادی آغاز شده است.
معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: هفته آینده مجددا گروهی از اداره آموزشوپرورش استثنایی کشور به مناطق زلزلهزده اعزام خواهد شد تا روند ادامه تحصیل دانشآموزان را مورد بررسی قرار دهند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه معلمان مدارس با نیازهای ویژه در مناطق زلزلهزده دچار آسیب نشدهاند، آموزش دانشآموزان در این مناطق توسط نیروهای تخصصی در حال ادامه است.
غفوریان با تاکید براینکه ادامه تحصیل دانشآموزان با نیازهای ویژه در مناطق زلزلهزده متوقف نشده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک خیرین و دولت بتوانیم شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل دانشآموزان با نیازهای ویژه فراهم کنیم، زیرا اختلال دانشآموزان با یکدیگر متفاوت است و فضای آموزشی باید برای آنها مناسبسازی شود.
انتهای پیام/