دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1396 - 13:08

تصویب برنامه آموزشی رشته نقاشی ایرانی و مترجمی زبان انگلیسی

شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی با تصویب سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته‌های زبان ایتالیایی و مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی موافقت کرد.
کد خبر : 237337

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای جلسه 143 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر سید‌حمید طالب‌زاده برگزار شد، گزارشی از افتتاح "پژوهشکده علوم انسانی" در دانشگاه علامه طباطبایی ارائه شد.


طالب‌زاده بر لزوم حمایت پژوهشی از فعالیت‌های شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه این مرکز که بازوی تحقیقاتی شورای تحول و ارتقا خواهد بود در دانشگاه علامه طباطشورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانیبایی مستقر است.


دبیر شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: در این پژوهشکده فعالیت‌های تألیف و ترجمه متون لازم و ... صورت خواهد گرفت.


دستور اول این جلسه بررسی سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته نقاشی ایرانی در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد بود، که گزارش کارگروه مربوطه در این زمینه ارائه شد. در این گزارش با اشاره به مضامین غنی هنرهای تجسمی در تمدن ایران اسلامی، برخی از لطائف و ظرائف این آثار هنری تشریح شد.


توجه به لزوم چرایی تفکیک میان برخی رشته‌های درسی، اجتناب از ایجاد گرایش‌های موازی و زائد، بررسی کامل مکاتب هنری معاصر جهان و تقویت قدرت نقد در دانشجویان از مهمترین نظرات و پیشنهادهای اعضای شورا بعد از ارائه این گزارش بود.


در ادامه جلسه 143 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی اصلاحات اعمال شده سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و همچنین سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته زبان ایتالیایی در مقطع کارشناسی بود که این سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی تصویب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته