دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1394 - 10:37

دانشگاه آزاد اسلامی اراک، تنها برگزارکننده طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویی در کشور

مسئول طرح ضیافت اندیشه دانشجویی واحد اراک گفت: طرح ضیافت اندیشه قرآنی ویژه دانشجویان برای دومین سال متوالی و به عنوان تنها برگزارکننده این طرح درکشور در 12 روز اول ماه مبارک رمضان (28 خرداد تا 8تیر94) باهدف استفاده هرچه بیشتر دانشجویان از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در این دانشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر : 23731

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام هادی ساجدی‌فر اظهار کرد: در این طرح به دلیل محدودیت از 372 نفر دانشجو ثبت‌نام به عمل آمده است که با حضور 220 نفر خانم و 152 نفر برادر در این طرح، به‌ صورت حضوری در کلاس‌های مجزا خواهران و برادران قبل از افطار در مجتمع قائم فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می‌شود.


وی افزود: دانشجویان می‌توانند علاوه بر استفاده از برنامه‌های فرهنگی طرح ،4 واحد درسی را از دروس ارائه شده (انقلاب اسلامی، تفسیر موضوعی قرآن و اندیشه اسلامی2 ) انتخاب کنند که در صورت گذراندن طرح و قبولی در آزمون این 4 واحد برای آنها محسوب خواهد شد.


ساجدی‌فر با توجه به اینکه این طرح در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، بیان کرد: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای انتقال معارف قرآن و اهل بیت(ع) به جوانان است؛ در این طرح از بهترین مبلغان و استادان کشوری برای ارائه دروس و سخنرانی دعوت شده است.


مسئول طرح ضیافت اندیشه دانشجویی واحد اراک ادامه داد: در این طرح علاوه بر کلاس‌های آموزشی کلاس‌های فرهنگی با موضوعاتی از قبیل بررسی مسائل منطقه، آسیب‌های اجتماعی، شیطان‌شناسی، جغرافیای قصص قرآنی، پخش و نقد فیلم، فضائل ماه مبارک رمضان، بررسی وتحلیل بازی‌های رایانه ای و... برگزار خواهد شد.


وی اظهار کرد: همچنین مراسم مناجات‌خوانی از سوی مداحان اهل بیت(ع) و بعد از آن کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان برتر استانی و کشوری برگزار می‌شود و بعد از آن نماز جماعت در پردیس دانشگاه اقامه خواهد شد و با تحویل افطار و شام به دانشجویان برنامه های روزانه به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته