دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خلفی‌زاده:

تیتر عجیب «جامعه فردا» مصداق اقدام علیه امنیت ملی است/ برخی روزنامه‌ها زبان داعش شده‌اند!

خلفی‌زاده گفت: گویا تحریریه برخی روزنامه‌ها در تل آویو و واشنگتن است و بجای توجه به امنیت کشور به دنبال تامین منافع آمریکا و اسرائیل هستند!
کد خبر : 236977

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مرتضی خلفی زاده فعال رسانه‌ای در گفت‌وگویی با اشاره به تیتر جنجال‌برانگیز یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره مذاکرات موشکی گفت: چند سال پیش رهبر انقلاب در موضوع مذاکرات هسته‌ای فرمودند که برخی روزنامه‌ها چهره طرف مقابل و آمریکا را بزک می‌کنند و تلویحا فرمودند که این روزنامه‌ها زبان دشمن در داخل هستند. در ابتدای دهه هشتاد نیز که روزنامه‌های زنجیره‌ای شروع به کار کردند ایشان برخی از آن‌ها را پایگاه دشمن در کشور تعبیر کردند.


وی در خصوص اقدامات برخی روزنامه‌ها بر خلاف امنیت ملی افزود: گویا تحریریه برخی از این روزنامه‌ها در تل آویو و واشنگتن است و بجای توجه به امنیت کشور به دنبال تامین منافع آمریکا و اسرائیل هستند. این ادبیات طرفدارانی هم در میان کارشناسان سیاست خارجی حامی دولت دارد که این رسانه‌ها می‌توانند اینگونه جولان دهند.


خلفی زاده با اشاره به تیتر روزنامه جامعه فردا گفت: روزنامه‌ای به نام جامعه فردا می‌گوید موشک‌های ما به عنوان سرمایه‌ای راکد باید از طریق دیپلماسی نقد شود که این یک درخواست کاملا خائنانه نسبت به وطن است. چرا که وقتی بنا باشد بر سر موشک مذاکره کنیم این مذاکره بابت یک یا دو موشک نیست و باید بر سر کل توان موشکی کشور مذاکره کرد. یعنی چیزی شبیه مذاکرات هسته‌ای که کلیه توان قدرتمند، ارزشمند و اثرگذار هسته‌ای به فروش گذاشته شد و عملا از آن توان موثری باقی نماند.


این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بود و نبود توان هسته‌ای تفاوتی ندارد گفت: این‌ها می‌خواهند با موضوع موشکی هم همین کار را بکنند و کل آن را به دشمن بفروشند. فروش کل توان موشکی یعنی فروش توان دفاعی کشور، که این هم دقیقا مشابه اقدام دولت موقت در ابتدای انقلاب و تلاش برای عدم دریافت هواپیماهای اف ۱۴ است.


وی با بیان اینکه ضعف در توان دفاعی کشور منجر به حمله نظامی به ایران می‌شود، به شرایط آغاز جنگ تحمیلی توسط صدام اشاره کرد و گفت: در آن زمان هم دولت‌های غربی به قراردادهای خود با رژیم پهلوی در زمینه فروش تسلیحات عمل نکردند، از طرفی در پی بروز انقلاب اندکی از توان ارتش کشور نیز تحلیل رفت و بدنبال آن صدام از ضعف ایران سوء استفاده کرده و به ایران حمله نظامی کرد، چرا که توان دفاعی ایران در آن مقطع ضعیف شده بود.


خلفی زاده در ادامه افزود: حال باید اسم این اقدام روزنامه جامعه فردا را چه بنامیم؟ آیا اسم این کار خیانت نیست؟ آیا این اقدام بر علیه امنیت ملی نیست؟ آیا این تشویش اذهان عمومی برای تضعیف توان دفاعی کشور نیست؟


این فعال رسانه‌ای کشور با بیان اینکه گویا مسئولین خودشان را به خواب زده اند، گفت: از شورای عالی امنیت ملی تا هیئت نظارت بر مطبوعات باید پاسخگو باشند که چرا در قبال این اقدام سکوت کرده اند؟ من میخواهم از سیاسیون بپرسم که چرا آن‌ها انتقادی نمی‌کنند؟ ما از مسئولین می‌خواهیم حالا که مشکلات اقتصادی همچنان پابرجاست دیگر لااقل امنیتی که در سایه نظام دفاعی و موشکی کشورمان به دست آمده است را از ما نگیرند.


چرا ما در اوج قدرت پای میز مذاکره بشینیم؟
خلفی زاده با اشاره به اینکه حدود پنج سال پیش درخواست برخی سیاسیون کشور برای مذاکره درخصوص سوریه از سوی طرف غربی رد شد، گفت: چرا حالا که ما در اوج توان داخلی هستیم برخی مطبوعات ما به پشتیبانی از کشورهایی مثل عربستان و فرانسه و اسرائیل و آمریکا ما را دعوت به مذاکره می‌کنند؟ این روزنامه‌ها آن روز کجا بودند؟ چرا آن زمان از تروریستهایی که شاید ماهیت شان به صورت واضح آشکار نبود، ولی مشخص بود به دنبال جنگ داخلی هستند؛ حمایت می‌کردند؟


برخی رسانه‌ها زبان داعش در کشور هستند
وی گفت: پس این شواهد نشان می‌دهد این رسانه‌ها به نوعی زبان داعش و سایر تروریست‌ها در داخل کشور هستند. همین موشک هایی که آقایان می‌خواهند به فروش بگذارند چه کسی را به جز پایگاه‌های داعش در سوریه هدف قرار داده است؟


این فعال رسانه‌ای کشور با تذکر این مورد که اگر به این اقدامات پاسخ مناسب داده نشود این نشریات پا را از این هم فراتر خواهند گذاشت، گفت: همین روزگذشته مشاهده کردیم روزنامه همدلی در تیترخود به این اشاره کرده است که چرا ما دنبال افسانه سازی هستیم، مقابل ورزشکاران اسرائیلی بازی نمی‌کنیم و این اقدام ارزشمند را زیر سئوال برده است. باید به آن‌ها گفت: افسانه خود رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی است که خود را باحمایت انگلیس و آمریکا به دیگر کشور‌ها تحمیل کرده است.
تبعیض رسانه ای دولت اعتدال در طول تاریخ رسانه کشور بی سابقه است
خلفی زاده گفت: متاسفانه تبعیض رسانه ای بی نظیر و عجیبی در طول تاریخ رسانه ای کشور توسط دولت اعتدال رقم خورده است. رسانه منتقد کافی است زبان به انتقاد بگشاید و نکته مهمی در راستای منافع ملی بیان کند تا او را حذف کرده و با آن برخورد کنند و در مقابل رسانه های حامی دولت هر موضوعی بر ضد منافع ملی و حتی بر ضد منافع همین دولت مورد حمایت شان را بیان کنند کسی نباید با آنها کاری داشته باشد. این واقعا نقطه سیاه و لکه ننگی است بر آزادی بیان در دولت اعتدال است.


منبع:‌خبرگزاری دانشجو


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته