دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 12:20
در دیدار خلفی‌زاده با هادیان؛

دانشگاه آزاد منشأ تحولات فرهنگی شد/ مأموریت ویژه برای احیای «روزنامه‌نگاری علمی»

مدیرعامل خبرگزاری‌های آنا و ایسکا ضمن تأکید بر لزوم حل مشکلات کشور با کمک مسائل علمی و بومی، گفت: مأموریت ویژه ما پیاده‌سازی روزنامه‌نگاری علمی به صورت حرفه‌ای خواهد بود.
کد خبر : 404656
636987115781543197_lg.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه روز خبرنگار با حضور در مرکز نشر علمی و رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با مرتضی خلفی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری آنا و سرپرست خبرگزاری ایسکا دیدار و گفتگو کرد.


هادیان در این دیدار در جمع مدیران مسئول و سردبیران این رسانه‌ها، گفت: دانشگاه آزاد به‌واقع شجره طیبه انقلاب اسلامی است که توانسته است آثار پر برکتی را در عرصه‌های علمی و دانشگاهی به جا بگذارد و در ارتقای سطح فرهنگی جامعه نقش ویژه‌ای ایفا کند.


وی افزود: عده‌ای گلایه می‌کنند که چرا در دوره‌ای که تحصیل‌کرده‌های بی‌کار در جامعه زیاد است دانشگاه آزاد همچنان مشغول  جذب دانشجو است؟ این سؤال را می‌شود به شیوه دیگری نیز مطرح می‌کرد. می‌شود پرسید تحصیل‌کرده‌های بی کار بهتر است یا کم سواد بیکار؛ دستکم تحصیلات عالی در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه مؤثر است.


رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با اشاره به تعدادی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد در برخی از نقاط کشور تأکید کرد: ورود دانشگاه آزاد به برخی شهرها و شهرستان‌ها کشور منجر به تحولات جدی در آن مناطق شده است که می‌توان تفاوت را قبل از ورود دانشگاه آزاد به آن مناطق و بعد از آن را به وضوح مشاهده کرد.


وی ادامه داد: اقدامات دانشگاه آزاد تنها محدود به حوزه فرهنگ و ارتقای سطح سواد نیست بلکه حوزه علمی هم دانشگاه آزاد منشأ اثر بوده است که معرفی تمامی این اقدامات نیازمند در اختیار داشتن رسانه‌های تأثیرگذار برای برقراری پل ارتباطی بین مردم و افکار عمومی با دانشگاه آزاد است.


هادیان تصریح کرد: خبرگزاری‌های آنا، ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان به‌خوبی توانسته‌اند این مأموریت را بر عهده بگیرند و با پرهیز از ورود به مسائل سطح پایین سیاسی به‌عنوان رسانه‌های دانشگاهی نقش خوبی در معرفی دستاوردهای جامعه دانشگاهی و به‌ویژه دانشگاه آزاد ایفا کرده‌اند.


رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با اشاره به فعالیت‌های مؤثر رسانه‌های دانشگاه آزاد در حوزه علمی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رسانه‌های دانشگاه آزاد می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های مشترک خوبی داشته باشند چراکه حوزه فناوری اطلاعات در مرزهای دانش حرکت می کند و آینده جهان، منطقه و به‌ویژه ایران در گرو توسعه فناوری اطلاعات است.


وی افزود: اساساً توسعه با اطلاع‌رسانی محقق خواهد شد و با اطلاع‌رسانی دقیق و علمی هم می‌توان روند توسعه را تسهیل کرد. بنابراین با همکاری‌های مشترک می‌توانیم به تعمیق دانش و کاربردهای فناوری اطلاعات هم در حوزه‌های دانشگاهی و هم در حوزه‌های عمومی و در میان افکار عمومی کمک کنیم و این محقق نخواهد شد مگر با پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای چراکه ورود به این عرصه بی‌تردید اطلاع‌رسانی را دچار وقفه می‌کند.


هادیان با تأکید بر اینکه آینده روشن ایران در گروه تحقق «ایران هوشمند» است گفت: هوشمند شدن یک مفهوم متعالی است. در حقیقت هوشمند شدن یعنی از ظرفیت‌های خوب استفاده کردن، یعنی ارزش‌آفرینی، یعنی ثروت‌آفرینی و کارآفرینی که این دغدغه همه ما در شرایط کنونی است و با کمک و همکاری محافل علمی مثل دانشگاه آزاد و بازوهای رسانه‌های آن می‌توان مسیر دستیابی به این هدف را هموار کرد و دیدار امروز می‌تواند منجر به گسترش همکاری «فرهیختگان» و «فناوران» شود.


هادیان در خاتمه با بیان اینکه رسانه با نقد زنده است تأکید کرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از نقد سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کند.


در این دیدار مرتضی خلفی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری‌های آنا و ایسکانیوز ضمن خوشامدگویی به رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات تأکید کرد: بر اساس مأموریت ویژه‌ای که ریاست دانشگاه آزاد تعیین کرده‌اند مقررشده است خبرگزاری‌های آنا و ایسکانیوز به رسانه‌های علمی تبدیل شوند.



خلفی‌زاده: حل مشکلات کشور با کمک مسائل علمی و بومی امکان‌پذیر خواهد بود و بر همین اساس تصمیم بر این شده است که این رسانه‌ها با نگاهی علمی در عرصه روزنامه‌نگاری فعالیت کنند و تلاش داریم تا روزنامه‌نگاری علمی را به شکل حرفه‌ای در این دو مجموعه دنبال کنیم.



محمدامین ایمانجانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان نیز در این دیدار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را فعال‌ترین وزارتخانه دولت دانست و گفت: کارهای بسیار خوبی در وزارت ارتباطات انجام‌شده و در حال انجام است و تقریباً هر روز خبری از آن مخابره می‌شود و این نشان‌دهنده آن است که این وزارتخانه فعال است و این ریشه در روحیه وزیر جوان این وزارتخانه دارد.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه روزنامه فرهیختگان می‌تواند مبدأ ورودی وزارت ارتباطات به دانشگاه آزاد باشد گفت: بر اساس طرحی در دانشگاه آزاد تحت عنوان پایش مقررشده است که دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا، موضوع پایان‌نامه‌های خود را در چارچوب این طرح و بر اساس مسائل موردنیاز کشور انتخاب کنند که با همکاری مشترک وزارت ارتباطات و روزنامه فرهیختگان موضوعات حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند به موضوعات اصلی پایان‌نامه‌ها تبدیل شود و اقدامات خوبی در راستایی تحقیق و پژوهش های کاربردی در این حوزه شکل گیرد.


بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن به روز خبرنگار، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیدار و گفتگو با اصحاب رسانه را در دستور کار خود قرار داده است و تلاش دارد تا 17 مرداد، از تحریریه روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دیدن کند.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته