دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 15:54
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

افزایش کیفی خدمات درمانی، جزء پنج اولویت اول کشور در دولت تدبیر و امید است

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنفرانس چالش های مدیریتی تحول نظام سلامت واحد علوم و تحقیقات بر ضرورت افزایش کیفیت در بخش بهداشت و سلامت جامعه تاکید کرد و گفت : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، افزایش کیفیت ارائه خدمات درمانی، بین پنج اولویت اول کشور قرار گرفت.
کد خبر : 23657

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید محمود طباطبایی، طرح سلامت را یکی از بزرگترین طرح‌های ملی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی مردم نهاد از ابتدا، دارای اهدافی مردمی بوده که توجه به بحث سلامت در سال های دفاع و سازندگی به دلیل مشکلات موجود کمتر مطرح بود.


وی با توجه به وقوع جنگ تحمیلی و عوارضی که این رویداد بر نظام سلامت کشور وارد آورد، تصریح کرد: اکنون، شبکه بهداشتی کشور، شامل متخصصان، اساتید و دانشجویان از لحاظ کمی و کیفی قادر به حل نیازهای جامعه در این حوزه هستند.


مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به این اصل که جمهوری اسلامی ایران نظامی ارزشی و مبتنی بر مشارکت مردم است، اظهار کرد: افزایش رضایت‌مندی مردم از نحوه ارائه خدمات به ویژه در بخش دولتی و لزوم ورود عنصر عدالت به بحث سلامت، از ارکان مهم در هر کشور محسوب می‌شوند.


طباطبایی بهره‌مندی همه اقشار جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی را ضروری دانست و ادامه داد: براین اساس، طرح تحول نظام سلامت کشور تدوین و اجرایی شد و امید است با حل مشکلات و نواقص، روز به روز بر کیفیت اجرای آن افزوده شود.


هدف نظام بهداشت و درمان کشور ایجاد عدالت در سلامت است


معاون اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم در این کنفرانس، با بیان اینکه در نظام‌های برنامه‌ریزی، هدف مسیر را تعیین می‌کند و اقدامات را شکل می‌دهد، گفت: هدف در نظام بهداشت و درمان کشور ایجاد عدالت در سلامت و دسترسی همه اقشار جامعه به خدمات درمانی است.


محمدرضا واعظ مهدوی دغدغه حوزه سلامت را کاهش پرداختی مردم دانست و اظهار کرد: امید است، دغدغه هزینه‌های تحمیلی بر مردم در حوزه‌هایی نظیر آموزش و انرژی نیز مدنظر سیاست‌گذاران قرار بگیرد.


واعظ مهدوی با بیان اینکه برخورداری همه سطوح جامعه از خدمات درمانی از اصول جهانی و موجود در قانون اساسی کشور است، ادامه داد: تامین خدمات بیشتر برای اقشار آسیب پذیر جامعه و هدف گذاری فقرا، اجرای تبعیض مثبت در جامعه است.


وی انسان سالم را مولفه توسعه جوامع ارزیابی کرد و افزود: هدف اصلی باز گرداندن عدالت به نظام سلامت است تا مشکلات ناشی از حذف یارانه‌های انرژی از سال 1389 و تحمیل 37 درصدی هزینه های درمانی به جای 10 در صد، بر مردم، رفع شوند.


واعظ مهدوی خاطرنشان کرد: براین اساس، ساماندهی خدمات، طرح تامین و تجهیز بیمارستان‌های دولتی و ارتقای معالجات در دستور کار طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت.


وی بر لزوم فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی در کشور تاکید کرد و اظهار کرد: تکیه بر درآمدهای نفتی، موجب بروز مشکلات متعدد در بحث‌های اقتصادی و فرهنگی، تورم ساختاری و تبدیل دولت به یک خیر اهدا کننده، می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته