دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 15:08
فخاری عنوان کرد:

شهرداری از ساخت و ساز ساختمان بلند مرتبه در منظر میدان مشق جلوگیری کند

عضو شورای شهر تهران از احداث ساختمان بلند مرتبه در منظر میدان مشق و سردر باغ ملی توسط شهرداری تهران ابراز تاسف کرد و خواست هر چه سریعتر جلوی این موضوع گرفته شود.
کد خبر : 236160

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، الهام فخاری در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد شکل گرفتن و تثبیت غلط در مواجهه با محوطه‌های تاریخی بوده‌ایم، اظهار کرد: نمونه‌های آن را می‌توان در ساخت و سازهای غیر اصولی توسط ارگان‌های مختلف پیرامون مجلس شورای ملی، مسجد سپهسالار و نیز امارت عشرت‌آباد مشاهده کرد.


وی تصریح کرد: تلاش لازم از سوی نهادهای مسئول از جمله شهرداری برای پیشگیری از چنین خطاهای بزرگ صورت نگرفته و کار به شکل روال نادرست ادامه دارد.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این میان ساختمان بلند سازه در منظر میدان مشق و سردر باغ ملی و در ضلع غربی ساختمان پیشین روزنامه اطلاعات توسط شهرداری تهران که خود باید رکن حفاظت کننده حریم و منظر ساختمان‌ها و محوطه‌های تاریخی باشد جای درنگ و تاسف دارد.


فخاری ادامه داد: از شهرداری خواسته می‌شود با کاستن از تعداد طبقات ساختمان اشاره شده نخستین گام را در تغییر روندهای نادرست و اصلاح امور را از نهاد مدیریتی خود بردارد.


عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: همچنین در مورد سازه‌های پیرامون میدان بهارستان و خیابان جمهوری اسلامی کاهش طبقه‌ها و تخریب طبقه‌های فوقانی از الگوی معماری ایرانی اسلامی در نمای این سختمان‌ها متناسب با ارزش‌های بافت تاریخی تهران صورت پذیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته