دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 06:00
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با آنا:

پذیرش برخی تعاریف تروریسم، موجب خود تحریمی خواهد شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پذیرش برخی تعاریف تروریسم از جانب برخی کشورهای غربی، به معنای ایجاد محدودیت های مالی برای ایران است، گفت: در این صورت الحاق کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ضرورتی ندارد و به معنای خود تحریمی است.
کد خبر : 235935

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم که چندی پیش تقدیم مجلس شد، گفت: یکی از لوازم پذیرش ایران در FATF این است که قانون منع کمک‌های مالی به گروه‌های تروریستی داشته باشیم که آن زمان نیز مطرح شد که ایران چنین قانونی دارد.


وی با بیان اینکه ظاهرا دولت با ارسال لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، قصد دارد قانون فعلی را اصلاح کند، افزود: در ابتدا باید مفاد این کنوانسیون به دقت بررسی شود، ایران کاملا موافق قطع حمایت مالی از گروه‌های تروریستی شناخته شده و واقعی است اما در صورتی که گروه‌های در حال دفاع از کشورشان، همچون حزب الله و جبهه مقاومت، گروه انصارالله یمن گروه تروریستی تلقی شوند، به شدت با آن مخالف هستیم.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پذیرش برخی تعاریف تروریسم از جانب برخی کشورهای غربی، به معنای ایجاد محدودیت‌های مالی برای ایران است، تصریح کرد: در این صورت الحاق کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ضرورتی ندارد و به معنای خود تحریمی است.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: باید در این کنوانسیون در مورد تروریسم به تعریف مشترک، منطقی و درستی برسیم همچون تعاریفی که دنیا با ترویست خواندن گروه های داعش یا النصره به آن قائل است و در غیر اینصورت با الحاق به آن مشکلات جدی را برای خود رقم خواهیم زد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته