ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی در یزد برگزار شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکزارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی درباره با ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی یزد گفت: «در این رویدادها تاکید ویژه بر تولید محتوای دیجیتال اسلامی است تا بتوانیم از این فناوری برای تولید سامانههای بزرگ دیجیتال برای جامعه مسلمانان جهان استفاده کنیم. جامعهای که قرابت بسیار زیادی با کشور ما داشته و در صورت تولید محتوای دیجیتال فاخر، ارزشمند و استاندارد، امکان ارزآوری خوبی وجود خواهد داشت.»
او توضیح داد: «رویداد یزد برای اولین بار با حضور سه گروه از جامعه هدف برگزار شد. گروه اول دانشجویان و اساتید دانشگاه، گروه دوم روحانیون و طلاب حوزههای علمیه و گروه سوم دانشآموزان توانمند شهر یزد بمدت دو روز رقابت کارآفرینانه خود را برای تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی بعمل آوردند. حضور این سه گروه در یک رویداد و با استانداردهای بالا، یکی از نکات ارزشمند و قابل ذکر رویداد یزد بود. در مجموع 37 تیم از افراد صاحب ایده در زمینه سرویسهای فرهنگی اسلامی پس از گذراندن مراحل داوری اولیه و غربالگری و کلاسهای آموزشی، وارد رقابت تولید محتوای دیجیتال شدند.»
بذر آیندهپژوهشی و توسعه فرهنگ کسب و کار در دانشآموزان ایجاد میشود
دبیرستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانشبنیان، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و نوپا در مراکز دانشگاهی و حوزوی و ایجاد بذر آینده پژوهشی و توسعه فرهنگ کسب و کار در دانش آموزان را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: «توسعه فضای تعامل و همفکری بین اساتید و دانشجویان، حوزویان و اساتید توانمند حوزه، خلاقیت و ایدهپردازی با رویکرد بازار، هدایت و حمایت از ایدهها برای تجاریسازی آنها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی، بسترسازی توسعه فناوریهای بازار محور در دانشگاه با هدف حرکت سریع به سمت استقرار دانشگاه نسل سوم، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال شد.»
تیمهای برگزیده در «زیست بوم تولید محتوای دیجیتال ابرزندگی» پذیرش میشوند
کرمی با بیان اینکه در پایان ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی یزد، ایدهها و طرحهای تیمهای شرکتکننده ازسوی داوران بررسی و برگزیدگان انتخاب شد، گفت: «تیمهای برگزیده برای تجاریسازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در شتابدهندهای که توسط زیست بوم تولید محتوای دیجیتال ابرزندگی که با مشارکت بنیاد نخبگان یزد، اداره کل فناوری اطلاعات و همکاری دانشگاه پیامنور راهاندازی شده است، مورد پذیرش قرار میگیرند.»
معاونت علمی در توسعه محتوای دیجیتال، رویکرد صادرات دارد
مشاور معاون علمی وفناوری رئیسجمهوری افزود: «جمعیت مسلمان جهان اسلام و قرابتهای فرهنگی اجتماعی ما با ایشان فرصت بسیار ارزشمندی است که ضمن نزدیکی بیشتر کشورهای اسلامی در بستر فناوری، میتواند زمینه ساز ایجاد اشتغال و تولید دانشبنیان شده و زمینهساز ارزآوری از بستر محتوا و فناوری دیجیتال باشد و در این راستا معاونت علمی نیز با همکاری شرکتهای دانشبنیان عزم جدی در توسعه محتوای دیجیتال با رویکرد صادرات دارد.»
ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دوم و سوم آذر سالجاری در ادامه برگزاری رویدادهای استانی برگزار شد.
انتهای پیام/