دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1396 - 15:32

هشدار آمریکا به اتباعش در مورد سفر به عربستان

وزارت خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست به دلیل تنش‌های ناشی از جنگ یمن و تهدیدات بی وقفه تروریستی در عربستان هنگام سفر به این کشور خطرات احتمالی را در نظر بگیرند.
کد خبر : 234507

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست به دلیل تنش‌های ناشی از جنگ یمن و تهدیدات بی وقفه تروریستی در عربستان، هنگام سفر به این کشور خطرات احتمالی را در نظر بگیرند.


این وزارتخانه ضمن اشاره مستقیم به پرتاب موشک های دور برد به عربستان افزوده است: «طی سال گذشته یمنی‌ها چند موشک دور برد با قابلیت اصابت به ریاض و جده به سوی عربستان پرتاب کردند و به طور علنی اعلام کرده‌اند که هدفشان ادامه این اقدامات است.»


وزارت خارجه آمریکا همچنین اتباع این کشور را از سفر به چند منطقه ناآرام در شرق عربستان از جمله قطیف در استان شرقی این کشور و منطقه احساء بر حذر داشته است. نیروهای امنیتی عربستان با ساکنان شیعه این مناطق روابط پرتنشی دارند.


عربستان از ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی (فروردین سال ۱۳۹۴ شمسی) رهبری ائتلاف نظامی کشورهای عریی در جنگ یمن را برعهده دارد.
این هشدار در حالی از طرف دولت آمریکا مطرح شده است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بارها از طرف برخی گروه‌های حقوق بشری به کشتار کودکان و زنان غیرنظامی در یمن محکوم شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته