امکان عضویت شرکتهای ایرانی در بزرگترین پایگاه اطلاعات محصولات دنیا
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران ، وی با اشاره به اینکه با استفاده از همین شناسه میتوان سیستمهای ارزشافزوده دیگری در حوزههای خردهفروشی، عمده فروشی، تامین، پخش و توزیع کالا و نیز تجارت الکترونیکی ایجاد نماید، اظهارداشت: در واقع GS1 Cloud یک سامانه بینالمللی استاندارد و قابل اطمینان محصولات است که براساس اطلاعات صحیح، موثق و اصیلی که در خود دارد، جعل اطلاعات را به حداقل رسانده و خدمات متعددی را در بستر B2B و B2C به کلیه ذینفعان زنجیرههای عرضه، تأمین و تقاضا ارائه میدهد.
وی با تأکید بر اینکه GS1 Cloud از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی شروع به ارائه خدمات خواهد کرد و در فاز اول، هفت مشخصه اصلی و مورد نیاز متقاضیان برای بیش از ۵۰ میلیون کد کالا را ارائه خواهد نمود، افزود: شماره جهانی قلم کالای تجاری(GTIN)، نام شرکت تولیدکننده یا مرجع عرضهکننده، بِرند یا نام تجاری محصول، شرح کالا(توضیحات نوشته شده روی سطح یا بسته بندی کالا)، تصویر محصول با وضوح متوسط، بازارهای هدفی که محصول در آنها توزیع میشود و گروه کالایی یا طبقهبندی محصول براساس ساختار استاندارد و بینالمللی، هفت مشخصه اصلی ارائه شده در این بانک است.
وی در توضیح مزایای این سامانه گفت: شناسایی کدهای GTIN اصیل و معتبر و حذف کدهای غیرمعتبر و جعلی امکان جستجوی اطلاعات کالا برای خریداران عمده و جزئی در سراسر جهان و همچنین ایجاد سرویسهای ارزشافزوده و اپلیکیشنهای کاربردی برای تسهیل فرایندهای تأمین و فروش محصول در شرکتها از جمله مزایای این سامانه است.
مدیرعامل مرکز GS1 ایران با بیان اینکه عضویت در GS1 Cloud رایگان است، تاکیدکرد: کلیه عرضه کنندگان کالا که برای محصولات خود از مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران، کد گرفته اند میتوانند با مراجعه به پرتال مرکز و ورود به داشبورد مدیریتی فقط با چند کلیک ساده محصولات خود را در سامانه فوق جهت رویت در سراسر جهان بارگذاری کنند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار شرکت عضو GS1 ایران بوده و تاکنون ۴۵۰ هزار کد برای محصولات خود اخذ نمودهاند که این امکان به تازگی برای تمامی اعضای مرکز مهیا شده و بهرهگیری ایشان از سرویس فوق رایگان است.
وی با بیان اینکه حضور شرکتهای ایرانی در این پروژه عظیم بینالمللی، به نوعی منجر به بازاریابی و تبلیغ محصولات ایرانی در دنیا میشود، گفت: به تعبیری GS1 Cloud یک ویترین مجازی عظیم و بزرگترین نمایشگاه محصولات در دنیاست که روزانه میلیونها نفر در آن، اطلاعات مورد نظر خود را جستجو میکنند و فرصتی مغتنم برای شرکتهای ایرانی است که به نوعی برای محصولات خود بازاریابی و تبلیغات رایگان در سطح جهانی انجام دهند و میتوان از این ابزار برای توسعه بازارهای هدف بینالمللی و اقتصاد ملی کمک گرفت.
وی در پایان از مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران به عنوان یکی از فعالترین و پیشروترین نمایندگان سازمان جهانی GS1 در منطقه نام برد و افزود: این مرکز با ایجاد سامانههای نرمافزاری، زیرساخت لازم برای حضور موفق شرکتهای ایرانی در بازارهای جهانی از طریق GS1 Cloud را فراهم کرده تا تولیدکنندگان ایرانی با استفاده این فرصت طلایی، بتوانند محصولات خود را به کلیه مصرفکنندگان عمده و خرد در داخل و خارج از کشور عرضه کنند.
انتهای پیام/