دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انقلاب صنعتی نسل چهارم با ظهور فناوری‌های جدید

وزیر ارتباطات طی پیامی به همایش گرامیداشت روز ملی کیفیت گفت:‌ عامل اصلی در ایجاد تحولات گسترده که از آن به عنوان انقلاب صنعتی نسل چهارم یاد می‌کنند، ظهور فناوری‌های ارتباطی جدید همچون اینترنت اشیا است.
کد خبر : 233931

به گزارش گروه اقتصادی آنا، متن پیام محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به شرح زیر است:


"جهان معاصر در حال تجربه یک انقلاب دیجیتالی است که منجر به ایجاد تحولات گسترده در حوزه‌های مختلف زندگی بشر امروزی خواهد شد. عامل اصلی در ایجاد این تحولات گسترده که از آن به عنوان انقلاب صنعتی نسل چهارم یاد میکنند، ظهور فناوری های ارتباطی جدید همچون اینترنت اشیاء است که تأثیرات شگرفی در ارتقای بهره‌وری زنجیره های تامین، کاهش هزینه‌ها و ارتقاء سطح کیفی تولیدات داشته و درنهایت باعث ایجاد تغییرات شدید در سطح انتظارات مشتریان می شود.


بدیهی است شرکتها و بنگاه های تجاری برای ورود موفق به این دوره جدید، نیازمند ارائه تعاریف جدیدی از کیفیت و نیز بازنگری جدی در طرح های کسب و کار موجود و تدوین طرح های جدید برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان خود می باشند.


در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی عرصه فناوری ICT در کشور در راستای تکالیف خود، رصد فناوری های نوین در عرصه جهانی و زمینه سازی مناسب برای ورود آنها به کشور را در دستور کار خود قرار داده و بحث ارتقای کیفیت در تولیدات داخلی برای ارتقای توان رقابتی محصولات و زمینه سازی برای صادرات آنها به دیگر کشورها و نیز بحث ارتقای کیفیت در خدمات ارائه شده به مشتریان را همواره به عنوان سرلوحه کاری خود مدنظر قرار داده است .


در این چارچوب و به عنوان یکی از رویکردهای اصلی، این وزارت همکاری مؤثری با مؤسسه ملی استاندارد در حوزه های استانداردسازی محصولات و نیز ارتقای کیفیت خدمات داشته است که "جایزه ملی کیفیت" یکی از مصادیق بسیار بارز این همکاری است که در قالب آن شرکتهای فعال در حوزه ICT با استفاده از فرآیندها و شاخص های استاندارد مورد ارزیابی کیفی قرار می گیرند و بدین ترتیب زمینه رشد کیفی آنها فراهم می شود.


خداوند متعال را شاکرم که در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت شاهد معرفی شرکتهای برتر در حوزه ICT هستیم و امیدوارم این امر موجب ارتقای سطح کیفی خدمت رسانی به مردم شریف کشور به عنوان سرمایه های اصلی نظام گردد."



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته