دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1396 - 10:27
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

امدادرسانی و نیاز زلزله زدگان ادامه دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تشکر از کمک های مردمی به مناطق زلزله زده در غرب کشور گفت: ملت ایران به قدری کمک کردند که این تصور در ما ایجاد شد که ممکن است برخی از آنها هدر رود.
کد خبر : 233403

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار با تشکر از کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده در غرب کشور گفت: از مردم می‌خواهیم که کمک‌های خود را به صورت نقدی به دست ما برسانند و کمک‌های غیر نقدی که اکنون بیشتر نیاز است؛ پلاستیک برای کشیدن روی چادرها، وسایل گرمایشی، البسه گرم، عروسک برای بچه‌ها ، شیر خشک، پتو، چادر و نیز حمام‌های سیار و نیز کانکس است.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما از استانداران خواسته‌ایم تا کمک‌های خود را بسته به نیاز کرمانشاه ارسال کنند و ما بقی کمک‌ها را باز بسته به نیاز مناطق زلزله زده توزیع و به دست نیازمندان برسانند.


وی افزود: پس از اسکان اضطراری ما به سمت اسکان موقت و بازسازی پیش می‌رویم.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره میزان خسارت زلزله گفت: برآورد خسارت‌ها نشان می‌‌دهد که 4500 واحد مسکونی شهری و 11 هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به بازسازی و 15 هزار واحد هم نیازمند تعمیر است.


وی گفت: بنیان مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت اصلی ساخت و بازسازی مناطق زلزله زده را برعهده دارد و مابقی دستگاه‌ها نیز از این بنیان حمایت می‌کنند.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: آواربرداری با حضور خانواده‌‌ها و رضایت آنها صورت می‌گیرد.


نجار گفت: اعتباراتی که برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده قابل توجه است بر این اساس 32 و 25 میلیون تومان به ترتیب اعتبار دولت برای شهر و روستاست و کمک‌های بلاعوض دولت هم به خانواره‌های زلزله دیده به ترتیب 6 و 5 میلیون تومان برای شهر و روستا است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته