دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دایناسورها رکورد شکستند: بیش از نیم میلیارد دلار فروش در کمتر از سه روز!

درآمد 512 میلیون دلاری فیلم «دنیای ژوراسیک» در مدت سه روز افتتاحیه آن، کارشناسان اقتصادی صنعت سینما را غافلگیر کرد.
کد خبر : 23335

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، دو دهه پس از به راه افتادن فرانشیز سینمایی «ژوراسیک» استیون اسپیلبرگ، فیلم «دنیای ژوراسیک» به کارگردانی کالین تروورو با فروشی در آمریکای شمالی به اندازه دو برابر میزان پیش‌بینی شده از سوی کارشناسان اقتصادی شگفتی برانگیخت.


این فیلم که اسپیلبرگ مدیریت تولیدش را بر عهده داشته است و پس از دو فیلم «پارک ژوراسیک» محصول 1993 و «پارک ژوراسیک: دنیای گمشده» محصول 1997 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و «پارک ژوراسیک 3» به کارگردانی جو جانستن محصول 2001 چهارمین فیلم این مجموعه محسوب می‌شود، در مدت سه روز افتتاحیه از جمعه تا یکشنبه با فروش بیش از 204.6 میلیون دلار در 4272 سالن سینمای آمریکای شمالی و 307.2 میلیون دلار در 66 بازار دیگر پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخرهفته میلادی گذشته در سراسر جهان شد.


این در حالی است که یک هفته پیش کارشناسان برای این فیلم فروش آخرهفته بیش از 100 میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی پیش‌بینی می‌کردند و در روزهای اخیر تخمین آنها به بیش از 120 میلیون دلار رسیده بود.


به گزارش پایگاه اینترنتی boxofficemojo.com فیلم «دنیای ژوراسیک» از لحاظ سرعت فروش در سطح بین‌المللی در خارج از آمریکا با رقم 307.2 میلیون دلار در جایگاه دوم تاریخ سینما پس از «هری پاتر و قدیسان مرگ» سال 2011 (با 314 میلیون دلار در مدت سه روز) قرار گرفت. «دنیای ژوراسیک» همچنین از لحاظ فروش افتتاحیه در بازار آمریکای شمالی در جایگاه دوم پس از «انتقامجویان» 207.4 میلیون دلاری سال 2012 قرار دارد. با این حال مجموع فروش داخلی و خارجی سه روز اول این فیلم بالاتر از رقم 483 میلیونی «هری پاتر و قدیسان مرگ» قرار گرفته و از این لحاظ «دنیای ژوراسیک» رکورد سرعت فروش جهانی تاریخ سینما را شکسته است.


فیلم «دنیای ژوراسیک» همچنین به عنوان پرفروش‌ترین فیلم یونیورسال از لحاظ رقم افتتاحیه، رکورد پیشین این استودیو را که به «خشمگین 7» اکران گرفته در دو ماه پیش با 250.4 میلیون دلار در خارج از آمریکا تعلق داشت، به راحتی شکست.


در فیلم «دنیای ژوراسیک» با بازی کریس پرَت، برایس دالاس هاوارد، جیک جانسن، عرفان خان، عمر سای و وینسنت دونونفریو که داستانش بیست‌و‌دو سال بعد از داستان «پارک ژوراسیک» بیست‌و‌دو سال پیش می‌گذرد، بازسازی پارک تفریحات فاجعه آمیزی که جان هموند بنیانگذارش بود، در ابتدا کاملاً عملی و بی‌خطر به‌نظر می‌رسد اما جاذبه جدیدی که برای جلب مخاطبان بیشتر طراحی می‌شود، پیامدهای هولناکی به بار می‌آورد.


دومین فیلم پرفروش آخر هفته گذشته «جاسوس» با بازی ملیسا مک‌کارتی و جود لا در مدت سه روز فقط 16 میلیون دلار در آمریکای شمالی درآمد داشت که جمع فروش داخلی آن به حدود 57 میلیون دلار در مدت 10 روز رسید و سومین فیلم این آخر هفته «سن آندریاس» با 11 میلیون دلار درآمد سه روز اخیر و 119.3 میلیون دلار در 17 روز گذشته در آمریکای شمالی بود.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته