دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1396 - 12:25
در گفت و گو با آنا تاکید شد

غنای جشنواره نشریات دانشجویی با تخصصی و دسته‌بندی کردن موضوعات

داور دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: فضا باید به سمتی برود تا با تفکیک تخصصی تر جشنواره ها و دسته بندی کردن موضوعات نشریات و جشنواره های مرتبط به غنای این جشنواره ها افزوده شود.
کد خبر : 232809

عباس اسدی در محل دبیرخانه دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به آنا گفت: در این جشنواره سعی و تلاش داوران بر این است که منصفانه و واقع گرایانه، آثار را داوری کرده و امیدواریم این جشنواره بتواند واقعیت های موجود نشریات دانشجویی را بیان تا حقی از کسی ضایع نشود.


دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی افزود: باید اذعان کر کل آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، شایستگی حضور در مراحل پایانی را دارند؛ اما به هر حال برخی از این آثار بیش از دیگری براساس شاخص های لازم مورد توجه گرفته است که نظر داوران را برای ادامه مسیر کسب کرده است.


وی ادامه داد: با توجه به این مطلب که همه داوران در سطح بسیار بالایی قرار دارند؛ بالطبع ارزیابی ها و داوری ها تخصصی تر و بر اساس شاخص ها صورت می گیرد و فضا به سمتی است که جشنواره در سطح بالایی برگزار شود.


این داور جشنواره گفت: بررسی ها بر اساس شاخص هایی چون نحوه نگارش و میزان توجه به شاخصه های رسانه ای، چگونگی صفحه آرایی و صفحه بندی صورت گرفته و کیفیت و کمیت مطالب علمی و تخصصی به همراه چند شاخص دیگر از جمله ملاک های عینی بود که نشریات مورد بررسی قرار گرفت.


اسدی بیان کرد: مطالب و محتوای نشریات به واسطه جامعیتی که در این جشنواره رخ داده بود، بسیار متنوع و ارزشمند است که البته نمی توان کتمان کرد که مقالات و نشریات فراز و نشیب ندارند اما با توجه به محتویاتی که تا اکنون مشاهده شده؛ نشریات محتوای خوبی دارند.


وی با اشاره به این مهم که باید هم به کمیت توجه کرد و هم کیفیت، خاطرنشان کرد: آنچه پس از داوری آثار حائز اهمیت است؛ مبحث آمورش دانشجویان در خصوص ایجاد مقالات و نشریات دانشجویی است چرا که این کمبود در بسیاری از نشریات مشهود بوده و برای آینده این موضوع باید تخصصی تر دنبال شود.


این کارشناس مطبوعات تصریح کرد: نشریات دانشجویی در ابتدای راه هستند و در این میان، چیزی که مهم جلوه می کند، برگزاری هرچه بهتر و بیشتر اینگونه جشنواره ها در سطح بالا است؛ از این نکته نظر که جشنواره ها تخصصی تر و به صورت مجزا و حوزه بندی شده برگزار شود تا خروجی مطلوب تری از آن را مشاهده کنیم.


وی متذکر شد: باید تلاش شود که فضا به سمتی برود تا با تفکیک تخصصی تر جشنواره ها و دسته بندی کردن موضوعات نشریات دانشجویی و جشنواره ها مرتبط به غنای این جشنواره ها افزود و به واسطه این رخداد فرهنگی، تلاش و کوشش شرکت کنندگان با هم گروهی های خود مورد سنجش قرار گیرد.


اسدی با تشکر از عوامل مرتبط با دومین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی بیان کرد: امیدواریم که نشریات با قوت بیشتری این راه را ادامه داده و این فضای مطلوبی که فراهم شده، بیش از گذشته به توان و غنای نشریات دانشجویی بیفزاید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب