دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1396 - 11:48
داور جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی در گفت و گو با آنا:

باید توانایی نگارش طنز در دانشجویان تقویت شود

کارشناس علوم سیاسی و سردبیر شماری از رسانه ها و برنامه های تلوزیونی گفت: با توجه به توقعی که از آثار دانشجویی و سطح جشنواره نشریات دانشجویی کشوری داشته ایم تا این لحظه تعداد آثار مطلوب و قابل توجه بوده است و در میان این آثار، مهارت ها و رویکرد مناسبی از دانشجویان به چشم می خورد.
کد خبر : 232797

سعید صدرایی در گفت و گو با خبرنگار آنا افزود: از جمله حوزه هایی که نمونه های بسیار خوبی در آن دیده می شد؛ حوزه خبر بوده است که به وضوح می توان دریافت که دانشجویان ما علاقه و توانمندی های بسیاری در تولید اخبار دارند.


داور جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه طنز متاسفانه در دو مقوله کیفیت و کمیت آثار ارسالی با ضعف ها و چالش عمیقی مواجه شدیم که باید مورد توجه قرار گرفته و شایسته است تا توانایی نگارش در حوزه طنز در دانشجویان تقویت شده چراکه یکی از پر مخاطب ترین سبک های نگارش بویژه برای جوانان و دانشجویان است.


وی عنوان کرد: یکی از مسائلی که در میان آثار مشهود بود، مساله اختلاف سطح جدی میان آثار ارسالی است و می توان گفت که برخی از آثار حتی با اندکی تغییر در صفحه بندی، پتانسیل قرار گرفتن در گیشه های فروش نشریات را دارند و حتی در بعضی از موارد بویژه در حوزه سیاسی؛ می توان گفت که آثار آمادگی رقابت با فضای رسانه های گیشه ای را دارا است.


این کارشناس داوری جشنواره نشریات دانشجویی درباره با فراز و نشیب های شرایط برگزاری جشنواره گفت: با توجه به اینکه این جشنواره دومین سال خود را برگزار می کند، باید گفت که این جشنواره اکنون همچون یک نهال تازه روییده است که البته ثمرات و درخشش های ویژه ای نیز به همراه داشته است و جای رشد بسیار زیادی نیز دارد.


وی افزود: در نگاه کلی، این نشریات در فضای دانشگاه می توانند پویایی ویژه ای را به ارمغان بیاورند که در فضای درسی و علمی دانشگاه برای اوقات فراغت، مطالبه گری و حتی به عنوان مکمل تحصیلی دانشجویان موثر واقع شود.


صدرایی خاطرنشان کرد: با توجه به سراسری بودن این جشنواره در سطح ملی، ما باید در نظر داشته باشیم که شرایط دانشجویان مختلف و تنوع سلایق و مطالبات در سطح دانشگاه های استان ها و شهرهای گوناگون سراسر کشور، باید در قضاوت آثار و فرایند امتیازدهی به آنها لحاظ شود و قطعاً همه معیارها و دوراندیشی لازم در فرایند انتخاب آثار برگزیده به کار گرفته خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته