دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1396 - 12:37

نمایشگاه عکس شهدای شاخص اهل سنت و شیعه استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد برای بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با استقبال جمعی از مسئولین استانی در دانشکده پزشکی این دانشگاه حضور یافتند.
کد خبر : 232621

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، در ابتدای این بازدید نمایشگاه عکس شهدای اهل تسنن و تشیع شاخص استان سیستان و بلوچستان توسط زاهدی افتتاح شد.


زاهدی در ادامه از کتاب «شعر شاعران امام حسینی» رونمایی کرد. این کتاب اشعار شاعران مشهور اهل تسنن استان سیستان و بلوچستان در وصف امام حسین و واقعه عاشورا است.



همزمان با این بازدید، کمیسیون‌های تاریخی، سیاسی و فرهنگی-اجتماعی همایش ملی «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» برگزار شد. در هریک از این کمیسیون‌ها واقعه عاشورا در ابعاد مختلف از دیدگاه اهل تسنن مورد بررسی قرار گرفت.


در کمیسیون تاریخی، اهمیت واقعه عاشورا و امام حسین از دیدگاه اهل سنت، در کمیسیون سیاسی، عاشورا در کتب اهل سنت از منظر سیاسی بررسی شد که محور این بحث، فعالیت‌ها و سخنرانی های حضرت زینب پس از حادثه عاشورا بود.


کمیسیون فرهنگی-اجتماعی نیز با حضور مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و مولوی نذیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار شد.


گفتنی است زاهدی در پایان از مرکز رشد فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان نیز بازدید کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب