دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1396 - 15:56

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده شهید حججی در واحد الیگودرز

یادواره 5 شهید مدافع حرم الیگودرز با حضور خانواده شهید محسن حججی و با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز و بسیج دانشجویی این شهرستان در محل سالن همایش محمد رسول الله (ص) این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 232441

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه الیگودرز در این مراسم باشکوه گفت: «شهدای مدافع حرم با شناخت راه به سوی حرم رفتند، در حریم حرم ماندند و از آن دفاع کردند. کاری که شهید بزرگوار حججی به خوبی انجام داد و نشان داد که علی‌رغم داشتن زن و فرزند و خانواده می توان از حریم اهل بیت(ع) دفاع کرد و در این راه سرافرازانه جان خود را فدا کرد، شهیدی که حتی دشمنان به شجاعت و بزرگی او اعتراف و در برابر این شهید بزرگ تعظیم کردند.»


حجت الاسلام محمد علی ارزنده حضور خانواده شهید حججی را سبب خیر و برکت برای شهرستان دانست.


رئیس واحد الیگودرز نیز گفت: «شهید حججی تحولی مهمی را در جامعه ایجاد کرد و در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد و نشان داد که شاگرد واقعی مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) است.»


دکتر اسماعیل درویشی افزود: «شجاعت، شهامت، شهادت، تقوا، مردم داری و ولایتمداری از آموزه های قیام عاشورا است که شهدای مدافع حرم به خوبی آن را با دفاع از حرم اهل بیت(ع) نشان دادند، امیدواریم ما نیز پیروان واقعی راه این عزیزان که با بصیرت و آگاهی راه خود را انتخاب کردند، باشیم و به خوبی بتوانیم با برگزاری اینگونه یادواره ها که هدفشان زنده نگه داشتن یاد این شهدای گرانقدر است، دین خود را به آنها ادا کنیم.»



مادر شهید حججی نیز با قدرانی از مسئولان برگزارکننده این یادواره با بیان ویژگی های شهید گفت: «شهید محسن از همان شروع کودکی در مساجد نجف آباد فعالیت فرهنگی و مذهبی خود را آغاز کرد و همیشه پایند به دین و راه شهدا بود. یکی دیگر از ویژگی های شهید نماز اول وقت و توجه جدی به دستورات دینی بود.»


برادر شهید حججی و عموی وی نیز در این مراسم گوشه های دیگری از شخصیت والای این شهید را برای شرکت کنندگان که اکثرا از قشر دانشجو بودند، بیان کردند.


در این مراسم برادر شهید محمد تاجبخش از همرزمان شهید حججی که در همان عملیات به شهادت رسیده بود نیز به بیان خاطرات خود از این شهید بزرگوار پرداخت.


در پایان این مراسم که با نوحه خوانی و اجرای برنامه های فرهنگی همراه بود، از خانواده شهید حججی با اهدا، لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهید حججی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته