دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1396 - 16:35

بوستان 7 هکتاری تبسم در مرکز تهران به زودی افتتاح می‌شود

شهردار منطقه 11 تهران گفت: بوستان 7 هکتاری تبسم که در زمین‌های متروکه انبار نفت قدیم تهران با امکانات گردشگری، تفریحی، ورزشی، فضای سبز و آموزشی ساخته شده؛ به زودی افتتاح خواهد شد.
کد خبر : 231964

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 تهران، نصراله آبادیان با بیان این که بوستان تبسم در محدوده کم برخوردار شهر تهران و در مجاورت مناطق 16و 17 با تراکم جمعیتی بالا قراردارد، اظهار کرد: زمین این بوستان با توجه به متروکه بودن محل به لحاظ آسیب‌های اجتماعی جزء نقاط بی‌دفاع شهری محسوب می‌شده؛ لذا پروژه مذکور با اولویت افزایش سرانه‌های ورزشی، فرهنگی و فضای سبز طراحی شد تا محلی برای حضور خانواده‌ها، تفریح کودکان، ورزش و آموزش فراهم شود.


به گفته آبادیان مساحت کل بوستان 70 هزار متر مربع است و با ساخت این بوستان مساحت فضای سبز منطقه از یک میلیون و 450 هزار و 327 به یک میلیون و 520 هزار و 327 متر مربع تغییر پیدا کرده که ارتقای سرانه فضای سبز را در پی داشته است.


وی در خصوص تجهیزات و امکانات در نظر گرفته شده برای بوستان تبسم افزود: این بوستان دارای پارک ترافیک، پارکینگ، فضای سبز به مساحت 37 هزار و 393 متر مربع، فضای معابر به مساحت 14 هزار و 700 متر مربع، زمین بازی نوجوانان، زمین بازی کودکان، کمربند دوچرخه سواری به طول 805 متر طول، لوازم بدنسازی معمولی و ویژه معلولین، زمین فوتبال، ایستگاه مترو، مجموعه تفریحی،زمین بسکتبال، زمین اسکیت و مسیر پیاده روی، مجسمه و 58پایه برج نوری است.


وی همچنین خاطرنشان کرد : تمامی امکانات و مسیرهای این بوستان برای استفاده معلولین طراحی شده تا بتوانند به راحتی و بدون کمک از فضای بوستان تبسم استفاده کنند.


بوستان تبسم دربزرگراه نواب – میدان 9 دی - خیابان شیخ محمدی نرسیده به پل جوادیه قرار دارد عملیات اجرایی ساخت آن آخرین روزهای خود را می گذراند و به زودی افتتاح خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب